Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

توقیف ۱۲۱ هزار لیتر روغن موتور تقلبی در تهران

دوشنبه | ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۰۹:۱۵ | کد خبر: CP- ۲۱۲۶۸ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر اجباری بودن استاندارد روغن موتور و همچنین فیلتر هوا و روغن خودرو از توقیف ۱۲۱ هزار لیتر روغن موتور تقلبی در تهران خبر داد.
به گزارش خودروپرس، محمد حسین طاهری با اشاره به گشت مشترک بازرسان استاندارد و پلیس آگاهی تهران، از شهروندان خواست که از خرید لوازم یدکی غیر استاندارد خودرو خودداری کنند.

گفتنی است بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره کل استاندارد استان تهران، از ابتدای سال تاکنون ۱۲۱ هزار لیتر روغن موتور تقلبی و غیر استاندارد شناسایی و توقیف شده است.

همچنین بازرسان استاندارد و نمایندگان انجمن صادرکنندگان و تولیدکنندگان فیلتر، از ۱۲۵ مرکز تعویض روغنی بازرسی و بیش از ۳۰۰۰ فیلتر هوای غیر استاندارد خودرو را توقیف کردند.

در مجموع در هفت ماهه امسال از حدود ۱۲۰۰ مرکز عرضه لوارم یدکی خودرو و از سطح استان بازرسی انجام شده است. همچنین در این مدت ۱۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی این بخش انجام شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح مقابله با قاچاق در سطح عرضه را از فروردین سال قبل در حوزه لوازم یدکی خودرو آغاز کرد. لوازم یدکی خودرو، لوازم‌ خانگی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و دخانیات، پنج اولویت نخست اجرای طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با مبارزه با قاچاق کالاست.

طبق گفته‌های مسئولان ستاد مقابله با قاچاق و ارز و وزارت صمت در سال قبل، برآورد شده که حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد کل بازار لوازم یدکی خودرو سهم فعالیت‌های قاچاق و کالاهای تقلبی است.

همچنین بر اساس گزارش وزارت صمت در مورد سهم تخلف در قطعات مختلف خودرویی، بیشترین تخلف با سهمی معادل ۷۲ درصد، مربوط به سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو است، سهم لاستیک و موتور یا قوای محرکه و گیربکس هر کدام به تفکیک پنج درصد تعیین شده و یک درصد هم مربوط به باتری خودرو برآورد شده و مابقی یعنی سهم ۱۶ درصدی در اختیار سایر قطعات مرتبط به خودرو است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

توقیف ۱۲۱ هزار لیتر روغن موتور تقلبی در تهران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است