Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

وجود ۱۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور

دوشنبه | ۱۴۰۲/۰۶/۱۳ - ۱۰:۳۵ | کد خبر: CP- ۲۱۰۵۲ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه ۱۷میلیون خودروی فرسوده در کشور وجود دارد گفت: سالانه باید ۵۰۰هزار خودروی فرسوده از رده خارج شود.
به گزارش خودروپرس،سمیه رفیعی با اشاره به وضعیت خودرو‌های فرسوده در کشور گفت: براساس آمار‌ها از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه کشور حدود ۱۷میلیون معادل ۴۵درصد فرسوده است.
 
همچنین از ۱۲میلیون موتورسیکلت در حال حرکت، ۱۱میلیون آن فرسوده بود و در حوزه ناوگان عمومی کشور نیز ۸۰درصد خودرو‌ها فرسوده هستند.
 
وی افزود: همه این آمار‌ها در کنار آلایندگی بالا و مصرف سوخت وحشتناک خودرو‌های فرسوده و تلفات تصادفات رانندگی که ناشی از تردد خودرو‌های فرسوده است حکایت از ضرورت ورود جدی به جایگزینی خودرو‌های فرسوده است.

رفیعی با اشاره به قوانین «هوای پاک» و «ساماندهی صنعت خودرو» بیان کرد: قانون‌گذار تدابیر مناسبی برای از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده دیده است که لازم است متولیان در این خصوص با اجرای دقیق قانون، مشکلات این حوزه را رفع کنند.

این نماینده مجلس یازدهم در خصوص اسقاط خودرو‌های فرسوده تاکید کرد: باید خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی اسقاط شوند که امکان تردد داشته باشند وگرنه اسقاط خودرو‌های متروکه قطعا نمی‌تواند اهداف قانون هوای پاک را محقق کند که در این زمینه انتظار داریم متولیان تدابیر لازم را بیندیشند.

وی با تاکید بر اینکه حق داشتن هوای پاک و خودروی ایمن از حقوق اصلی و مطالبات شهروندان است، یادآور شد: با تصویب مجلس، ورود خودرو‌های دست‌دوم به کشور علاوه بر خودرو‌های نو مجاز شده است که امیدواریم با اجرای این قانون شاهد جایگزینی خودرو‌های فرسوده با خودرو‌های نسل جدید و متعاقب آن کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت در کشور باشیم.




منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

وجود ۱۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است