ضامنی افزود: فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی با تحویل خودرو با استاندارد یورو ۵ ادامه داشته و خودروهای تحویلی سمند و پژو ۴۰۵ است. وی با بیان اینکه یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش قیمت خودرو است، گفت: رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند و نیاز است که از تسهیلات بانکی در این زمینه استفاده کنند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری اضافه کرد: در زمینه تامین تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرداری برخی شهرها برای اعطای وام مورد نیاز به رانندگان تاکسی اعلام آمادگی کردند، براین اساس با مشارکت شهرداریهای تهران، اصفهان و مشهد وام با سقف ۵۰ تا ۹۰ میلیون تومان به نرخ سود 4درصد اعطا میشود.
نوسازی ناوگان تاکسیرانی بعد از چند سال توقف از سال ۱۳۹۴ آغاز شد، اما در مسیر اجرا به علت برخی مشکلات اقتصادی از جمله افزایش قیمت همچنان کند پیش میرود و در ادامه فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی در این چند ساله شاهد توقف چند باره نوسازی بودیم که با تدابیر اتخاذ شده دوباره این روند فعال شد.
سال گذشته به دنبال افزایش استاندارد یورو ۴ به یورو ۵، فرآیند شمارهگذاری تاکسیها در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ابتدای امسال متوقف شده بود زیرا خودروهای در نظر گرفته شده برای نوسازی تاکسیها دارای استاندارد یورو ۴ بودند و سازمان محیط زیست به آن ایراد گرفته بود تا اینکه موافقت دولت با شمارهگذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو ۴ ابلاغ و قرار شد به پنج هزار دستگاه تاکسی که از قبل ثبت نام کرده بودند اجازه شمارهگذاری و تحویل داده شود.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان