Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک کارشناس خودرو

افزایش قیمت خودرو ناشى از افت بهاى نفت

شنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۸:۰۸ | کد خبر: CP- ۱۴۱۵۳ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
یک کارشناس اقتصادى افزایش قیمت خودرو در روزهاى اخیر را ناشى از افت بهاى نفت و در پى آن رشد نرخ ارز دانست و گفت: بازار خودرو کماکان در رکود ناشى از کروناست و چراغ معاملات هنوز روشن نشده است.
به گزارش کارپرس، فربد زاوه درباره وضعیت این روز‌هاى بازار خودرو بیان کرد: بازار خودرو چند روزى است که به صورت رسمى آغاز به کار کرده اما از اسفندماه تا کنون با شیوع ویروس کرونا هیچ خرید و فروشى انجام نشده، درواقع مى‌توان گفت که هنوز رکود ناشی از کرونا در بازار خودرو پابرجاست.

او به افزایش قیمت خودرو و علت آن اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر قیمت خودرو متاثر از جهش نرخ ارز و افت بهاى نفت افزایش یافته که این موضوع هم بر کاهش دادوستدها و هم التهاب بازار دامن زده است؛ ضمن اینکه به نظر مى‌رسد اگر جهشى در معاملات هم رخ دهد موقتى بوده و ماندگارى چندانى نخواهد داشت.

به گفته زاوه، بر این اساس مى توان گفت چراغ بازار خودرو کماکان روشن نشده و پیش‌بینى مى شود که این وضعیت تا پایان تابستان به همین روال ادامه داشته باشد و شاهد انقباض بیشتر بازار باشیم.

این کارشناس خودرو درباره وضعیت تیراژ در سال٩٩ نیز اظهار کرد: طبق پیش‌بینى‌هایى که از سال گذشته شده، امسال رکود کشنده‌اى در انتظار بازار خودرو خواهد بود و به رغم اینکه خودروسازان اظهار کرده اند که امسال یک میلیون و ٢٠٠هزار خودرو تولید خواهند کرد اما به نظر نمى‌رسد که حجم تیراژ امسال به بیش از ٨٠٠هزار دستگاه برسد.

زاوه تصریح کرد: البته احتمال دارد خودروسازان امسال نیز از روش استقراض از بانک مرکزى، کمبود منابع مالى خود را جبران کنند که این روش مثل همیشه نتیجه‌ای جز تورم بیشتر نخواهد داشت.




منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افزایش قیمت خودرو ناشى از افت بهاى نفت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است