عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه ما هم اکنون شاهد آن هستیم که حجم زیادی از خودرو توسط دلالان و شرکتهای واسطهای با شرایطی خاص از سایت فروش خودروسازان آن هم با شناسنامه و کارت ملی اجارهای خریداری شده و چون مالیاتی هم نمیپردازند سود زیادی به دست میآورند.
** بودجه تحقیق و توسعه در خودروسازان فقط 2 درصد
حسینیکیا با بیان اینکه اگر هزینههای بالاسری خودروسازان و بریز و بپاش آنها کاهش پیدا کند قیمت نهایی خودرو کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: ما شاهد آن هستیم که نظام حقوقی در خودروسازان نظام طبقاتی است به طوری که کارگران که زحمت کشترین قشر صنعت خودرو هستند کمترین دریافتی را دارند و مدیران بالا دستی که کمترین زحمت را میکشند بیشترین حقوق را دریافت میکنند.
وی با انتقاد از خودروسازان درباره عدم سرمایهگذاری در بخش تحقیق توسعه گفت: خودروسازان آلمانی 24 درصد از درآمدشان را برای تحقیق و توسعه اختصاص میدهند در حالی که این رقم در کشورمان زیر 2 درصد است و به دلیل همین تفاوت است که خودروسازی آلمان بسیار پیشرفتهتر است.
منبع: خبرگزاری فارس
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان