طبق گفته این وزارتخانه، خودروسازان فولکس واگن، رنو و احتمالا بی ام و اقدام به بهروزرسانی نرم افزار موتور خودروهای دیزلی کرده و سایر شرکتها هم تنها در این برنامه مشارکت و حضور خواهند داشت.
سیاستمداران آلمانی و سران بلندپایه خودروسازان این کشور، در اوایل ماه جاری میلادی قصد ایجاد اصلاحاتی برروی نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور ۵.۳ میلیون خودروی دیزلی را داشتند تا بتوانند خسارت وارده بر شهرت و آوازه خودروسازان خود را جبران کنند.
گرچه دوستداران و طرفداران محیط زیست بر این باورند که این تصمیم بعد از گذشت دو سال از رسوایی شرکت خودروسازی فولکس واگن به اتهام تقلب و دستکاری در نرم افزار میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی در آمریکا، بسیار دیرهنگام و بی نتیجه خواهد بود.
این اقدام اتریش به ایجاد اصلاحات بر نرم افزار خودروهای دیزلی، دقیقا شبیه تصمیم آلمان است که خودروسازان به آن تعهد دادهاند، قادرند ۲۵ الی ۳۰ درصد از میزان انتشار گازهای خطرناک و سمی نیتروژن اکسید را کاهش دهند.
منتقدانِ آلمانی بر این عقیده اند که اصلاح نرم افزار این خودروها تنها ۲ الی ۳ درصد از میزان آلایندگی آن را می کاهد.
وزیر حمل و نقل اتریش عنوان کرد که هنوز توافقی بر سر اصلاح سخت افزار خودروهای دیزلی انجام نشده است اما می تواند در نشست های آتی، محور بحث و گفتگوهایمان باشد.
منبع: ایسنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان