Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با افزایش سهم خودروهای برقی؛

صادرات خودروی چینی رو به افزایش است

سه شنبه | ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۱:۰۴ | کد خبر: CP- ۲۱۶۶۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تداوم هجوم خودروهای برقی چینی به سرتاسر دنیا پس از پایان محدودیت‌های کرونا افزایش یافته است. صادرات خودرو از چین بین سال‌های 2020 تا 2021 از حدود 1 میلیون به 2 میلیون افزایش یافت و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و از آن زمان تا کنون به طور چشمگیری افزایش یافته است. بر اساس داده های انجمن خودروسازان چین، در سال 2023، این رقم به تقریباً 5 میلیون رسید.

خودروپرس / بر اساس اعداد رسمی، چین در سال 2022 خودروهای بیشتری نسبت به آلمان به خارج از کشورش صادر کرده است و به دومین صادرکننده بزرگ  خودرو پس از ژاپن در سال 2023 تبدیل شده است. با این حال، داده های گمرک نشان می دهد که چین از آلمان با 5.2 میلیون خودرو و ژاپن با 6.0 میلیون خودرو پیشی خواهد گرفت و به نظر میرسد برای تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده چهارمین کالای صادراتی با ارزش جهان، فقط مسئله زمان است.

در حالی که بیشتر اخبار مربوط به خودروهای چینی در اروپا و آمریکای شمالی بر خودروهای برقی این کشور متمرکز است، اما از آنجایی که چین همچنان به ارسال تعداد زیادی خودروی معمولی به آسیا، خاورمیانه و آفریقا ادامه می دهد، آنها تا بزرگترین صادرات این کشور فاصله دارند. با این حال، فروش خودروهای برقی به اروپا بیشترین افزایش را داشته است و سهم خودروهای برقی در صادرات خودروی چین از 15 درصد در دو سال پیش به 25 درصد رسیده است. از آنجایی که فروش خودروهای برقی در چین کاهش یافته است، بنظر می‌رسد خودروسازان چینی فشارهای بیشتری را برای صادرات انجام می دهند.

خودروهای چینی با استقبال متفاوتی در غرب مواجه شده‌اند، زیرا هیجان در مورد مزیت‌های قیمتی در بخش خودروهای الکتریکی هنوز بسیار گران‌قیمت با نگرانی‌های امنیتی و کیفی مواجه شده است. بررسی‌ها در کشورهای مختلف اروپایی نشان می‌دهد تصورات منفی از خودروهای چینی همچنان بالاست. ایالات متحده که در آن خودروها کمترین نفوذ را داشته اند، در پایان ماه گذشته حتی تحقیقاتی را در مورد نگرانی های امنیتی داده ها در مورد خودروهای متصل به چین آغاز کرد و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای گفت که این اقدام "اقدامی بی سابقه برای اطمینان از اینکه خودروهایی که در جاده های ایالات متحده از کشورهای نگران کننده ای مانند چین می آیند، امنیت ملی ما را تضعیف نمی کنند. کمیسیون اروپا در ماه اکتبر تحقیقاتی را آغاز کرد. همچنین مبالغ هنگفت کمکی که چین به خودروسازان خود داده است که گفته می شود قوانین تجارت بین الملل را زیر پا گذاشته است، مورد بررسی قرار گرفته است.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

صادرات خودروی چینی رو به افزایش است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است