Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تست اولین خودروی شیائومی

یکشنبه | ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ - ۰۸:۲۳ | کد خبر: CP- ۲۱۴۶۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شیائومی از اولین خودروی الکتریکی خود رونمایی کرده است و در فیلمی که در شبکه اجتماعی ویبوی چین منتشر شده، مدیرعامل این شرکت قابلیت‌های آن را نمایش می‌دهد.
به گزارش خودروپرس، غول گوشی‌های هوشمند از اولین خودروی خود به نام SU۷ رونمایی کرده است. این خودرو دارای شارژر ۸۷۵ولتی و باتری ۱۰۱کیلووات ساعتی است که حداکثر بُرد ۸۰۰کیلومتر را فراهم می‌کند. نسخه AWD آن دارای قدرت ۴۹۵کیلووات است که برای شتاب صفر تا ۱۰۰ در عرض ۲.۷۸ثانیه و حداکثر سرعت ۲۶۵کیلومتر در ساعت مناسب است.

شیائومی تقریبا سه سال پیش در سال ۲۰۲۱، در روز ۳۰ مارس، زمانی که لی جون، مدیرعامل و موسس این شرکت، در یک سخنرانی عمومی گفت که شیائومی ۱۰میلیارد یوان (۱.۴میلیارد دلار) در تجارت خودروسازی خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد، برنامه‌های خودروسازی خود را اعلام کرد. این شرکت پیش از این ادعا کرده بود که شیائومی SU۷ تولید انبوه خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد.

در اواخر سال ۲۰۲۳، تصاویر و ویدئوهای نامشخصی از SU۷ به صورت آنلاین درز کرد.شیائومی دو نسخه از اولین خودروی برقی خود را عرضه کرده که SU۷ و SU۷ Max نام دارند.مدل پایه SU۷ دیفرانسیل عقب با موتور V۶ ساخت شرکت شیائومی با حداکثر قدرت ۲۲۰کیلووات و گشتاور ۴۰۰نیوتن متر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۵.۲۸ثانیه است.

این خودرو دارای باتری با ظرفیت ۷۳.۶کیلووات‌ساعت خواهد بود. نسخه SU۷ Max مجهز به موتور دوگانه با حداکثر توان خروجی ۴۹۵کیلووات و گشتاور ۸۳۸نیوتن‌متر خواهد بود.

شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز ۲.۷۸ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۶۵کیلومتر در ساعت است. همچنین می‌تواند صفر تا ۲۰۰ کیلومتر را در ۱۰.۶۷ثانیه طی کند.باتری آن می‌تواند برای طی ۳۹۰ کیلومتر در ۱۰ دقیقه شارژ شود که بیشتر از خودروی تسلا مدل S Plaid است.

به گفته شیائومی، SU۷ یک خودروی آیرودینامیک زیبا با ضریب درگ تنها ۰.۱۹۵ است که کمترین میزان در بین خودروهای تولیدی است.این خودرو دارای صندوق جلو با حجم قابل توجه ۱۰۵لیتر و فضای صندوق عقب با ۵۱۷لیتر است. طراح نمای بیرونی این خودرو جیمز کیو است که از مرسدس بنز به شیائومی پیوست.

در داخل خودرو یک صفحه کنترل مرکزی ۱۶.۱اینچی با وضوح ۳K، یک صفحه ابزار ۷.۱اینچی برای راننده و دو صفحه نمایش در عقب برای سرنشینان قرار دارد که در واقع تبلت‌های شیائومی به نام Mi Pads هستند. سیستم خودران آن نیز شامل رانندگی در بزرگراه، قابلیت پارک و احضار خودرو است.

به گفته لی جون، مدیرعامل شرکت شیائومی، این شرکت می‌خواهد طی ۱۵ تا ۲۰سال آینده به پنج شرکت برتر خودروسازی جهان تبدیل شود. با‌این‌حال، شیائومی قیمت نهایی را اعلام نکرده است. شیائومی همچنین زمان تحویل آن را اعلام نکرد اما طبق گفته لی جون، تولید انبوه آن در نیمه اول سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.




منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تست اولین خودروی شیائومی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است