Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

پلتفرم چینی آئودی

یکشنبه | ۱۴۰۲/۰۵/۰۸ - ۱۱:۰۳ | کد خبر: CP- ۲۰۹۴۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
آئودی برای ساخت خودرو‌های الکتریکی با SAIC، خودروساز چینی، همکاری خواهد کرد
به گزارش خودروپرس، خودروساز لوکس آلمانی جزئیات زیادی از این همکاری اعلام نکرده، اما پیش‌تر گزارش شده بود که آئودی برای استفاده از پلتفرم الکتریکی SAIC در حال مذاکره با این کارخانه است
 
 پلتفرمی که در گزارش‌ها از آن نام برده شده متعلق به کارخانه آی ام موتورز، یکی از زیرمجموعه‌های SAIC است که خودرو‌های الکتریکی می‌سازد.

یکی از مدیران SAIC بعد از اعلام خبر همکاری این شرکت با آئودی اعلام کرد که دو کارخانه تولید مشترک و استفاده از پلتفرم‌های SAIC را در نظر دارند. خودروسازان برای به‌صرفه‌تر کردن سرمایه‌گذاری در ساخت پلتفرم‌های جدید، آنها را به شرکت‌های دیگر می‌فروشند.

فولکس‌واگن پیش از این با فورد برای استفاده از پلتفرم‌های شاسی‌بلند خودروساز آمریکایی قراردادی امضا کرده بود. در این همکاری فورد هم از پلتفرم‌های الکتریکی فولکس‌واگن برای ساخت مدل‌های جدید استفاده می‌کند. آئودی با همکاری پورشه در حال ساخت یک پلتفرم برای خودرو‌های الکتریکی لوکس است، اما همزمان نیاز دارد به‌سرعت مدل‌های جدید الکتریکی به بازار چین عرضه کند و نمی‌تواند تا آماده‌شدن پلتفرم مشترکش با پورشه صبر کند.

قرارداد آئودی و SAIC نقطه عطفی برای صنعت خودرو در چین است. پیش از این کارخانه‌های چینی برای دریافت فناوری‌های جدید به دنبال همکاری با خودروسازان بزرگ جهان بودند، اما این بار یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان به دنبال فناوری‌ای است که توسط یک کارخانه چینی ساخته می‌شود.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پلتفرم چینی آئودی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است