Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

رکوردشکنی قدرتی «جمیرا»

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۴/۲۸ - ۱۰:۴۴ | کد خبر: CP- ۲۰۹۱۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
کونیگزگ، خودروساز سوئدی، می‌گوید در سوپرکاری که در دست تولید دارد تغییراتی داده که آن را به قوی‌ترین خودروی جهان تبدیل می‌کند.
به گزارش خودروپرس، نام این خودرو جمیرا (Gemera) است و تولیدش از اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. به گزارش BBC کونیگزگ سه سال پیش کانسپتی از جمیرا را نمایش داد. رونمایی از آن به این دلیل خبرساز شد چون کونیگزگ توانسته بود سوپرکاری طراحی کند که با داشتن موتوری قوی و ظاهری اسپرت برای چهار سرنشین بزرگسال جا داشت و امکانات رفاهی یک خودروی لوکس را ارائه می‌کرد.

قوای محرکه‌ای که کونیگزگ برای جمیرا در نظر گرفته بود ترکیبی از یک موتور سه‌سیلندر بنزینی و سه موتور الکتریکی بود. این چهار موتور در مجموع ۱۷۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. اما هفته گذشته، کریستین فون کونیگزگ، مدیر کارخانه گفت جمیرا به جای سه موتور الکتریکی، تنها یک موتور الکتریکی خواهد داشت که در جلوی خودرو گذاشته می‌شود.

این موتور که توسط مهندسان کونیگزگ ساخته شده، ابعاد کوچکی دارد و ۸۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. با حذف دو موتور الکتریکی که قرار بود در عقب باشد، جا برای گذاشتن موتور بنزینی هشت‌سیلندری باز شده که ۱۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. ترکیب این دو موتور بنزینی و الکتریکی قدرت جمیرا را به ۲۳۰۰ اسب بخار افزایش می‌دهد که رکوردی تازه است. کونیگزگ یک مدل از جمیرا با ترکیب یک موتور الکتریکی و یک موتور سه‌سیلندر بنزینی هم می‌سازد که قدرتش ۱۱۰۰ اسب بخار است.

خودرو می‌تواند تنها با موتور الکتریکی تا حداکثر ۵۰ کیلومتر حرکت کند. سرعت و شتاب جمیرا به طور رسمی اعلام نشده، اما رسانه‌ها گزارش داده‌اند که شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر در ساعت خودرو زیر دو ثانیه و حداکثر سرعتش ۴۰۰کیلومتر در ساعت است. قیمت پایه جمیرا یک‌میلیون و ۷۰۰هزار دلار است و گفته می‌شود مدل قوی‌تر ۴۰۰هزار دلار گران‌تر است. تنها ۳۰۰ دستگاه از جمیرا ساخته خواهد شد.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رکوردشکنی قدرتی «جمیرا»

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است