Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
برای دومین بار در ماه گذشته؛

مدیر تسلا با مکرون در پاریس ملاقات می‌کند

پنج شنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ - ۱۱:۵۵ | کد خبر: CP- ۲۰۸۳۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
رئیس جمهور فرانسه گفت که برای دومین بار ظرف کمتر از یک ماه گذشته با مدیرعامل تسلا ملاقات خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، امانوئل مکرون اظهار داشت که روز جمعه (فردا) با ایلان ماسک ملاقات خواهد کرد تا نظر وی را برای انتخاب فرانسه به عنوان یک مکان احتمالی برای ساخت کارخانه خودروهای الکتریکی جلب کند.

مقامات پیش از این به رویترز گفته بودند که فرانسه از شرکت بی‌وای‌دی غول خودروهای الکتریکی چین و تسلا خواسته تا کارخانه‌هایی را در این کشور احداث کنند.

این در حالی است که تسلا همزمان مشغول مذاکره با سایر کشورهای اتحادیه اروپا نظیر اسپانیاست و در نتیجه فرانسه باید در این رقابت نظر تسلا را به خود جلب کند.

مکرون هنگام بازدید از اجلاس ویوا تک در پاریس، بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری فرانسه که ماسک روز جمعه از آن بازدید خواهد کرد به خبرنگاران گفت: "من فردا با یک دستور کار به ملاقات با ماسک می‌روم."

وی افزود: "ما در مورد هوش مصنوعی که وی (ماسک) درگیر آن است، رسانه‌های اجتماعی، چارچوب مقررات و همچنین در خصوص خودروها، باتری‌ها و تبلیغ جذابیت‌های فرانسه و اروپا گفتگو خواهیم کرد."

مکرون در پاسخ به این سؤال که آیا امیدوار است کارخانه گیگاتسلا را تصاحب کند گفت: "این به شرکت بستگی دارد که چطور به این مسائل مختلف در اروپا نگاه می‌کند. بنابراین ما فرانسه را به عنوان یک مقصد سرمایه‌گذاری تبلیغ خواهیم کرد."

براساس این گزارش فرانسه به لطف یارانه‌های سخاوتمندانه و ایجاد محیطی مناسب برای کسب و کار از زمان روی کار آمدن مکرون در تلاش بوده تا عقب‌ماندگی خود از سایر کشورهای اروپایی در زمینه تبدیل شدن به کانون صنعت خودروهای الکتریکی را جبران کند.

منطق شمالی فرانسه چهار پروژه گیگافکتوری را جذب کرده که نخستین مورد آن ماه گذشته توسط کنسرسیومی متشکل از استلانتیس، مرسدس بنز و شرکت نفتی توتال افتتاح شد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مدیر تسلا با مکرون در پاریس ملاقات می‌کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است