Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

خطرات سایبری در کمین شارژرهای خودرو الکتریکی

شنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ۱۲:۰۵ | کد خبر: CP- ۲۰۸۱۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
رشد فروش خودروهای الکتریکی در سراسر دنیا منجر به افزایش خطر حملات سایبری علیه ایستگاه‌های شارژ خودرو الکتریکی و شبکه‌های متصل برق شده است.

به گزارش خودروپرس، نتایج یک گزارش جدید حاکی است با افزایش 60 درصدی فروش جهانی وسایل نقلیه الکتریکی (EV) احتمال خطر حملات سایبری افزایش یافته است.

شرکت امنیت سایبری «چک پوینت ریسرچ» (Check Point Research) گزارش داد که افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای خودروهای الکتریکی ممکن است به منزله وقوع چالش‌های امنیتی بی‌سابقه باشد.

در این گزارش امده است: "همزمان با رشد سریع صنعت، ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در داخل پارکینگ‌ها و گوشه و کنار خیابان‌ها ظاهر شده‌اند، اما تأسیسات جدید شارژ ممکن است مهاجمان سایبری را به سمت هدف قرار دادن شبکه‌های شارژ خودرو، خود خودروها و/یا شبکه‌های متصل برق سوق دهد."

محققان اخیراً با آسیب‌پذیری‌هایی مواجه شده‌اند که به مجرمان سایبری اجازه می‌دهد شارژرهای EV را از راه دور خاموش کرده یا دست به سرقت برق بزنند.

حملات سایبری ممکن است از نقاط ضعف ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی سوء استفاده کرده و باعث نوسانات برق و قطع الکتریسیته شود.

در این گزارش آمده است که این حملات به طور ناگهانی تقاضای شبکه‌های شارژ خودرو الکتریکی را تغییر می‌دهند.

به گفته موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) مستقر در آمریکا، "تجهیزات تغذیه وسایل نقلیه الکتریکی (EVSE) توسط لوازم الکترونیکی پشتیبانی می شوند، هم برای شارژ خودرو و هم برای تسهیل ارتباطات؛ بنابراین EVSE در معرض آسیب پذیری‌ها و حملات امنیت سایبری است."

«EVSE» همچنین دو بخش مهم شامل حمل و نقل و انرژی (به ویژه، شبکه) که قبلا هرگز به صورت الکترونیکی متصل نشده بودند را به هم پیوند می‌دهد. این پتانسیل حملاتی را ایجاد می‌کند که می تواند تأثیرات قابل توجهی از لحاظ پول، اختلالات کسب و کار و ایمنی انسانی داشته باشد.

منبع: TimesofIndia

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خطرات سایبری در کمین شارژرهای خودرو الکتریکی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است