Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مدیرعامل جنرال موتورز:

تسلا را جدی نگیرید، پیشتازی‌اش موقتی است!

سه شنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۳:۱۸ | کد خبر: CP- ۲۰۸۰۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مدیرعامل جنرال موتورز می‌گوید با توجه به عدم وجود خودروهای الکتریکی تولید انبوه و ارزان‌قیمت در سبد محصولات تسلا، پیشتازی کنونی این شرکت در بازار را باید موقتی قلمداد کرد.

به گزارش خودروپرس، تسلا بدون شک اکنون پیشتاز بازار تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی است و سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو را در سراسر جهان به فروش می‌رساند.

با این حال مری بارا مدیرعامل جنرال موتورز عقیده دارد از آنجا که تسلا هیچ خودروی الکتریکی سودآور و بازار انبوه را در سبد محصولات خود ندارد، در نتیجه پیشتازی فعلی آن موقتی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که قیمت‌گذاری بسته خودروهای الکتریکی تسلا در دامنه 30 تا 40 هزار دلار تا پایان دهه جاری سودآور نخواهد بود چونکه مصرف‌کنندگان به دنبال گزینه‌هایی ارزان‌تر در بازار انبوه هستند.

اشاره بارا به این واقعیت بود که حتی اگر تسلا در حال حاضر جایگاه برتر در بازار جهانی خودروهای الکتریکی را در اختیار داشته باشد اما نمی‌توان از این نکته غافل شد که این شرکت هیچ نوع محصول عمده و ارزان‌قیمتی را به مشتریان عادی نمی‌فروشد. بنابراین جایگاه پیشتازی تسلا موقتی خواهد بود.

مدیرعامل جنرال موتورز همچنین خاطرنشان کرد که هزینه تولید خودروهای الکتریکی هنوز به حدی بالاست که نمی‌توان آنها را با قیمت پایین بدون تأثیرگذاری بر سودآوری به فروش رساند.

این اظهارات در برهه‌ای مطرح می‌شود که تسلا در چند ماه آخر سال 2022 و در فصل نخست امسال چند بار قیمت خودروهای الکتریکی خود را کاهش داد و هنوز یک شرکت سودآور باقی مانده است.

به گزارش الکترک بارا به طور غیرمستقیم اشاره کرد که شرکت متبوع وی (جنرال موتورز) به تدریج جایگاه پیشتازی تسلا را تصاحب خواهد کرد.

طی چند سال گذشته جنرال موتورز وعده عرضه تعداد زیادی خودروی الکتریکی شامل مدل‌های ارزان برای بازار انبوه را داده، اما فقط چند مدل گران‌قیمت از جمله جی ام سی هامر و کادیلاک لیریک را روانه بازار کرده است.

به علاوه این شرکت تصمیم گرفته تا ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی خود شامل شورولت بولت و بولت EUV را از بازار بیرون بکشد.

با این حال انتظار می‌رود این خودروساز به زودی با خودروی الکتریکی شورولت Equinox و چند گزینه مشابه دیگر توجه بازار خودروهای الکتریکی را به خود جلب کند.

منبع: الکترک

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تسلا را جدی نگیرید، پیشتازی‌اش موقتی است!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است