Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

رونمایی از نخستین اتومبیل خودران ساخت هند

سه شنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۲:۰۵ | کد خبر: CP- ۲۰۸۰۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
اتومبیل‌های خودران هنوز یک پدیده بسیار نوپا در سراسر جهان هستند، اما یک استارتاپ هندی به تازگی از نخستین اتومبیل خودران این کشور رونمایی کرده است.

به گزارش خودروپرس، استارتاپ هوش مصنوعی «Minus Zero» اخیراً اتومبیل خودران «zPod» را به نمایش گذاشت که با ظاهری شبیه به یک توستر شباهت‌هایی با نمونه‌های جهانی‌اش دارد.

این استارتاپ واقع در بنگلور ادعا می‌کد که zPod به لطف مجموعه دوربین و حسگر خود می‌تواند در کلیه شرایط آب و هوایی حرکت کند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول عدم برخورداری از فرمان است و به جای آن از یک سری دوربین‌های با وضوح بالا که برای تحلیل شرایط رانندگی از قبیل ترافیک جاگذاری شده‌اند، استفاده می‌کند.

به گفته Minus Zero، این اتومبیل را می‌توان در دسته محصولات خودران سطح 5 قرار دارد که بالاترین سطح خودرانی برای این محصولات است. اتومبیل‌های خودران سطح 5 قادر به حرکت بدون هرگونه مداخله انسانی هستند.

مجموعه دوربین و حسگر zPod می‌تواند تصاویر لحظه به لحظه از اطراف خودرو را ضبط کرده و آنها را با سیستم هوش مصنوعی تعبیه‌شده در آن به اشتراک بگذارد.

سپس هوش مصنوعی اطلاعات برآمده از تصاویر را پردازش کرده تا مسیر خودرو را برای اجتناب از برخورد با موانع، کنترل سرعت آن و حتی توقف‌های احتمالی تعیین کند.

آنچه zPod را از اتومبیل‌های خودران ساخت شرکت‌های دیگر نظیر ویمو گوگل متمایز می‌کند این است که به جای حسگرهای گران‌قیمت به فناوری دوربین متکی است.

استارتاپ هندی می‌گوید که zPod تاکنون برای جابجایی در داخل مناطق محصور و کنترل‌شده نظیر یک محوطه دانشگاهی یا مجتمع‌های مسکونی بزرگ بسیار کارساز بوده است.

استارتاپ Minus Zero در سال 2021 با هدف ساخت اتومبیل‌های تمام خودران که بتوانند با تسلا و گوگل رقابت کنند، تأسیس شد.

این شرکت قصد دارد فناوری خود را با سایر خودروسازان جهت توسعه بیشتر سیستم دستیار راننده پیشرفته (ADAS) در خودروهایشان به اشتراک بگذارد.

همچنین این شرکت تصمیم دارد از هوش مصنوعی برای ساخت اتومبیل‌های خودران مناسب خیابان‌های هند استفاده کند و به علاوه طی دو سال آینده آزمایشات خود را به سایر بازارهای برون‌مرزی گسترش دهد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رونمایی از نخستین اتومبیل خودران ساخت هند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است