Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

بازگشت خودروی کلاسیک ام‌‌‌جی

پنج شنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۲۱ - ۰۸:۵۲ | کد خبر: CP- ۲۰۷۲۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
ام‌‌‌جی، خودروساز انگلیسی، سال آینده یک مدل دونفره اسپرت الکتریکی به بازار عرضه می‌‌‌کند. این خودرو که نامش سایبرستر است با الهام از مدل کلاسیک ام‌‌‌جی در دهه شصت میلادی طراحی شده و ام‌‌‌جی می‌‌‌گوید با قیمتی ارزان‌‌‌ به بازار عرضه می‌‌‌شود.
به گزارش خودروپرس،MG در دهه شصت و هفتاد میلادی با خودرو‌‌‌های روباز دونفره‌‌‌اش به شهرت رسید. این خودرو‌‌‌ها با طراحی زیبا و قیمت ارزان، دسترسی به خودرو‌‌‌های اسپرت را برای بسیاری فراهم کرد. استقبال از این خودرو‌‌‌ها باعث شد تا خودروسازان دیگر هم مدل‌‌‌های دونفره روباز را به محصولاتشان اضافه کنند.

پس از ورشکسته شدن ام‌‌‌جی در سال ۲۰۰۵، این کارخانه را خودروسازان چینی خریدند و اکنون زیرمجموعه‌‌‌ای از کارخانه سایک است. حالا MG بر ساخت خودرو‌‌‌های الکتریکی تمرکز کرده و محصولاتش با استقبال زیادی روبه رو شده است. به گزارش BBC سایبرستر برخلاف بسیاری از خودرو‌‌‌های الکتریکی بازار، ظاهری کلاسیک دارد. طراحان از مدل MGB الهام گرفته‌‌‌اند که از دهه ۶۰تا دهه ۸۰ میلادی تولید می‌‌‌شد.

کاپوت خودرو کشیده و بلند است و صندلی‌‌‌ها تا حد ممکن به عقب برده شده است. درهای سایبرستر رو به بالا باز می‌‌‌شود. ساخت در به این شیوه از نظر فنی پیچیده و پرهزینه است و به همین دلیل معمولا در خودرو‌‌‌های بسیار لوکس و گران‌‌‌ دیده می‌‌‌شود. اما کارل گتام، مدیر طراحی ام‌‌‌جی می‌‌‌گوید این طرح را انتخاب کرده چون به خودرو شخصیتی دراماتیک می‌‌‌دهد و جلب توجه می‌‌‌کند.

سایبرستر دو موتور الکتریکی دارد که یکی در جلو و دیگری در عقب است. جزئیات دیگری از قابلیت‌‌‌های فنی سایبرستر منتشر نشده است. ام‌‌‌جی دو سال پیش همزمان با رونمایی از کانسپتی از سایبرستر ادعا کرد که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر کانسپت سه ثانیه است و می‌‌‌تواند با هر بار شارژ تا ۸۰۰ کیلومتر حرکت کند. قیمت خودرو هم هنوز اعلام نشده، اما ام‌‌‌جی می‌‌‌گوید این کارخانه خودرو‌‌‌های گران نمی‌‌‌سازد و سایبرستر هم از این قاعده مستثنا نیست. رسانه‌‌‌ها پیش‌‌‌بینی کرده‌‌‌اند که قیمت خودرو حدود ۴۰ هزار دلار باشد که از خودرو‌‌‌های اسپرت الکتریکی موجود در بازار ارزان‌‌‌تر است.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بازگشت خودروی کلاسیک ام‌‌‌جی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است