این مشکل چهار مدل را تحت تأثیر قرار میدهد: تویوتا یاریس آتیو، پرودوا آکسیا، تویوتا آگیا و یک محصول نامشخص آینده. این خودروها در هنگام تست تصادف از قسمت جانبی، دارای یک بریدگی در پانل داخلی درب جلو بودند. این امر از احتمال برخورد یک لبه تیز جلوگیری کرد که میتوانست در هنگام باز شدن کیسه هوای جانبی به سرنشین آسیب برساند. وقتی مدل ها به فروش رفتند، بریدگی نداشتند.
دایهاتسو اعلام کرد که ۸۸۱۲۳ نمونه از این مدلها را به فروش رسانده است.این شرکت ۷۶۲۸۹ دستگاه از تویوتا یاریس آتیو را به تایلند، مکزیک و کشورهای حوزه خلیج فارس مثل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، قطر، بحرین و عمان تحویل داد.تویوتا آگیا تا ژوئن ۲۰۲۳ وارد تولید نمیشود، بنابراین هنوز هیچ کدام در دست مشتری نیست.بدیهی است که مدل معرفی نشده هنوز به فروش میرسد.دایهاتسو توسعه این خودروها و تست ایمنی آنها را انجام داده است. سپس تویوتا آنها را به عنوان محصولات خود این شرکت معرفی کرد.
"از آنجایی که این مشکل برای یک خودروی سواری برند تویوتا رخ داده است، ما معتقدیم که مشکل به دایهاتسو محدود نمیشود.ما با انجام تحقیقات دقیق و جمع آوری کامل حقایق برای درک وضعیت، تعیین علت واقعی و تلاش مجدانه برای جلوگیری از آن شروع خواهیم کرد.
آکیو تویودا، رییس فعلی تویوتا، گفت: ما همچنین در مورد حقایقی که از طریق تحقیقات خود میآموزیم، به موقع به مردم اطلاع خواهیم داد.هنوز مشخص نیست که چه کسی در طول تست تصادف تصمیم گرفته است که این اقدام را انجام دهد.دایهاتسو فروش این خودروها را متوقف میکند و آنها را با حضور مقامات بازرسی و صدور گواهینامه مجدداً آزمایش خواهد کرد.
شفافیت در ارائه محصولات و اعلام تخلف در همان زمان رخ داده، چیزی است که در صنعت خودروسازی کشورمان علاوه بر اینکه وجود ندارد، بلکه مورد کتمان و انکار هم میشود.چندین سال بعد از اینکه یک خودرو وارد بازار شده و به فروش میرسد، درباره تخلف رخ داده صحبت میشود.
منبع: اقتصاد آنلاین
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان