Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تسلا پرفراخوان‌ترین برند خودرویی

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ - ۱۴:۱۶ | کد خبر: CP- ۲۰۶۴۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
طبق یک مطالعه جدید تسلا به عنوان پرفراخوان‌ترین برند خودرویی معرفی شد، در حالی که مرسدس و تویوتا کمترین فراخوان خودروهایشان را ثبت کرده‌اند.

به گزارش خودروپرس، مطالعه جدید مجله «iSeeCars» حاکی است که از بین پنج مدل خودرویی که بیشترین تعداد فراخوان را طی یک دوره 10 ساله در آمریکا ثبت کرده‌اند چهار مدل به خودروهای تسلا تعلق دارد: مدل 3، مدل Y، مدل S و مدل X.

در همین حال نام پورشه پانامرا نیز در بین پنج خودرو با بیشترین تعداد فراخوان‌های ایمنی به چشم می‌خورد.

در نقطه مقابل برندهایی چون لکسوس، مرسدس بنزو تویوتا کمترین تعداد فراخوان را در این لیست به خود اختصاص داده‌اند.

مجله iSeeCars برای تهیه لیست خود که حاوی فراخوان‌های صورت‌گرفته از سال 2014 تا 2023 است با اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی آمریکا (NHTSA) همکاری کرده است.

هدف از مطالعه فوق این بود که مشخص شود کدامیک از خودروهای امروزی انتظار می‌رود با بیشترین و کمترین تعداد فراخوان طی دوره عمر متوسط 30 ساله خود روبرو شوند.

براساس این مطالعه خودروهایی چون لکسوس NX یا نیسان 370Z پیش‌بینی می‌شود طی یک دوره عمر 30 ساله با کمتر از یک فراخوان مواجه شوند در حالی که پرفراخوان‌ترین خودروها نظیر هر چهار مدل تسلا یا پورشه پانامرا و دو مدل فولکس‌واگن طی این مدت بین 20 تا 62 بار فراخوان خواهند شد.

این مطالعه نشان داد که خودروهایی با حداقل تعداد فراخوان دارای «یک یا کمتر فراخوان پیش‌بینی‌شده» در طول عمر خود خواهند بود در حالی که مدل‌های با بیشترین فراخوان انتظار می‌رود دست کم 10 بار در طول این مدت فراخوان شوند.

این نکته‌ای است که خریداران خودروهای جدید باید هنگام خرید یک خودرو در نظر داشته باشند.

مجله iSeeCars اشاره می‌کند که یک خودروی معمولی به طور متوسط طی دوره عمر 30 ساله چهار بار فراخوان داده می‌شود، این در حالی است که خودرویی چون تسلا مدل Y انتظار می‌رود 62 بار فراخوان شود.

لازم به ذکر است که تسلا در عین در اختیار داشتن بیشترین مدل‌ها در فهرست پرفراخوان‌ترین خودروها از این توان برخوردار است که خیلی از مشکلات را از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری بی‌سیم حل کند.

منبع: insideevs

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تسلا پرفراخوان‌ترین برند خودرویی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است