Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ادامه پیشتازی تسلا در بازار خودروهای برقی آمریکا

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۱/۱۶ - ۱۵:۴۲ | کد خبر: CP- ۲۰۵۹۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تسلا همچنان با در اختیار داشتن بیش از 50 درصد سهم، پیشتاز بازار خودروهای الکتریکی در آمریکاست.

به گزارش خودروپرس، تحقیقات جدید مؤسسه کانترپوینت حاکی است که فروش خودروهای در آمریکا طی سال 2022 با رشد 54.5 درصدی نسبت به سال پیش از آن به 7 درصد از کل فروش خودروهای سواری در این کشور رسید.

در این میان تسلا همچنان حاکم بازار خودروهای الکتریکی آمریکاست در حالی که سایر غول‌های خودروسازی مانند فورد، جنرال موتورزف استلانتیس، فولکس واگن و هیوندای نیز در تلاش برای رقابت قوی با این شرکت هستند.

در عین حال بازیگران جدیدی چون لوسید موتورز، کارما، فیسکر و وین‌فست در حال ورود به فضای خودروهای الکتریکی آمریکاست که پتانسیل بازار را بیش از پیش مورد تأکید قرار می‌دهد.

به گفته کارشناسان، با کاهش اخیر قیمت‌های تسلا و واجد شرایط شدن تمام نسخه‌های تسلا مدل Y را برای دریافت اعتبار مالیاتی خودروهای الکتریکی انتظار می‌رود که این شرکت در آینده سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

براساس این گزارش هر چهار مدل تسلا سال گذشته در فهرست 10 مدل پرفروش حضور داشتند. هیوندای آیونیک 5 و کیا EV6 نیز تنها یک سال پس از ورود به آمریکا وارد این فهرست شدند.

جف فیلدک مدیر تحقیقات گفت: " انتظار می‌رود در سال 2023، فروش خودروهای برقی به بیش از 1.9 میلیون دستگاه برسد، البته تنها در صورتی که عوامل بازدارنده اقتصادی تأثیر شدیدی بر بازار همچون سال 2022 نداشته باشد."

همچنین گزارش کانترپوینت نشان می‌دهد که فروش خودروهای تمام الکتریکی در سال گذشته تقریباً 70 درصد افزایش یافت تا به بیش از 80 درصد از فروش کل خودروهای برقی برسد.

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ادامه پیشتازی تسلا در بازار خودروهای برقی آمریکا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است