به گزارش خودروپرس، این خودروساز آلمانی با اصلاح استراتژی قبلی خود در رابطه با حمل و نقل الکتریکی اکنون قصد دارد دست کم 80 درصد از کل فروش خود اروپا تا سال 2030 را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد.
پیش از این گروه فولکسواگن هدف 70 درصدی را برای فروش خودروهای الکتریکی در اروپا تا پایان دهه تعیین کرده بود. این هدف در سال 2021 و تحت استراتژی برقیسازی شرکت اعلام شده بود.
با این حال هدف و استراتژی جدید شرکت که برپایه رقم 80 درصد بنا شده بسیار بلندپروازانه به نظر میرسد.
توماس اولبریخ رئیس واحد نرمافزاری و اتومبیلهای خودران فولکسواگن عنوان کرد که این خودروساز هدف بلندپروازانه و جدید خود را برای همه برندهای زیرمجموعه آ شامل آئودی، اشکودا، سئات و ... در نظر گرفته است.
وی خاطرنشان کرد که برند فولکسواگن همواره پیشگام چنین ابتکاراتی در این گروه خودروسازی بوده و متعهد به تعیین چنین اهداف عالی است.
اولبریخ در عین حال اذعان کرد که هدف جدید بسیار بلندپروازانه انتخاب شده است.
این مقام فولکسواگن هدفگذاری سهم 80 درصدی خودروهای الکتریکی از کل فروش را نشانه عزم و تعهد این خودروساز به استراتژی برقیسازی دانست.
البته هدف فوق فعلاً فقط به اروپا اختصاص دارد و متعلق به بازارهای بزرگ دیگر همچون چین و آمریکا نیست.
در این بازارها فولکسواگن قصد دارد تا پایان دهه 50 درصد از کل فروش خود را به خودروهای تمام الکتریکی اختصاص دهد.
در سال 2022 خودروهای تمام الکتریکی فقط بیش از 10 درصد از کل فروش خودروهای سواری فولکس را تشکیل دادند.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان