Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

چالش تیک‌تاکی نیسان برای تلفظ نام «آریا»

دوشنبه | ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - ۱۲:۱۹ | کد خبر: CP- ۲۰۴۸۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
نیسان به این نتیجه رسیده است که شاید خیلی از مردم از نحوه تلفظ نام «آریا» (Ariya) - دومین کراس‌اور الکتریکی آن در آمریکا - بی‌اطلاع باشند.

به گزارش خودروپرس، وقتی خودروسازان، خودروهای الکتریکی جدید را به بازار می‌آورند، باید به دنبال انتخاب نام‌های تازه و هیجان‌انگیز برای آنها باشند که تلفظ‌شان نیز برای عموم ساده باشد.

شاید پورشه چنین کاری را برای خودروی الکتریکی خود «تایکان» (Taycan) صورت داده باشد و اکنون نیسان نیز در پی انجام این کار است.

این خودروساز ژاپنی برای آنکه نام «آریا» را در بین مصرف‌کنندگان جا انداخته و توجهات را به سمت این خودرو جلب کند از تعداد زیادی از سازندگان ویدیو در تیک‌تاک کمک گرفته است.

براین اساس نیسان یک کمپین با موضوع نحوه تلفظ آریا همراه با هشتگ HowDoYouSayARIYA# (شما آریا را چطور تلفظ می‌کنید) را در تیک‌تاک راه‌اندازی کرده است.

این خودروساز تصمیم گرفته تا این چالش تیک‌تاکی را همراه با 1500 خالق ویدیو که بعضاً از جمله سازندگان معروف در تیک‌تاک هستند، به پیش ببرد.

طبق مقاله‌ای که اخیراً توسط اتوموتیو نیوز منتشر شد، نیسان اکنون نه تنها با چالش معرفی نخستین کراس‌اور تمام الکتریکی خود، بلکه شاید مهم‌تر از آن نام این جالب این محصول مواجه باشد.

کمپین تیک‌تاکی آریا در روز 30 ژانویه 2030 راه‌اندازی شد و به نظر می‌رسد که تاکنون بسیار موفق عمل کرده است.

افراد زیادی در مورد آن صحبت می‌کنند و صفحه رسمی کمپین در زمان نگارش این مقاله بیش از 100 میلیون بازدیدکننده را نشان داده است.

همچنین ویدیوی کوتاه یوتیوب در بالای صفحه برخی از بازیگران اصلی کمپین را به شکل برجسته نشان می‌دهد.

دلیل انتخاب نام آریا

گفتنی است پیشتر یاسوهیرو یاموچی، نماینده اجرایی نیسان موتورز، در مورد دلیل انتخاب نام آریا برای این خودروی الکتریکی گفته بود: "برای نام‌گذاری نماد جدید نیسان به نامی نیاز داشتیم که هم منعکس‌کننده آینده درخشان این شرکت و هم گذشته پرافتخارش باشد. از همین رو به نام قدیمی آریا برخوردیم و آن را که هر دوی این ویژگی‌ها را در خود داشت، انتخاب کردیم."

در لغت‌نامه دهخدا درباره معنی و منشأ «آریا» آمده است: "آریا عنوانی است که اجداد مشترک ملل هند و ایرانی خود را بدان معرفی می‌کردند. آریا را به معنی شریف، اصیل و مولی دانسته‌اند و نام ایران نیز از این ریشه مشتق شده است."

بنابراین نیسان آریا می‌تواند برای ایرانی‌ها خودرویی خاص باشد، زیرا با فرهنگ و اصالت آنها در ارتباط است.

البته نیسان پیش‌تر نیز علاقه خود را به نام‌های ایرانی نشان داده که حاصل آن، انتخاب نام «قشقایی» برای یکی از شاسی‌بلندهای معروف این شرکت است.

منبع: insideevs

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چالش تیک‌تاکی نیسان برای تلفظ نام «آریا»

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است