Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سریع‌ترین خودروی پرنده دنیا رونمایی شد

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - ۱۱:۲۰ | کد خبر: CP- ۲۰۴۶۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
یک شرکت استرالیایی از نخستین «خودروی پرنده مسابقه‌ای سرنشین‌دار» دنیا که سریع‌ترین مدل از پرنده‌های eVTOL محسوب می‌شود، رونمایی کرد.

به گزارش خودروپرس، شرکت آلائودا ایروناتیکس (Alauda Aeronautics) - شرکت فعال در زمینه طراحی خودروهای عمودپرواز الکتریکی یا eVTOL مخصوص سری مسابقات هوایی – از جدیدترین خودروی پرنده خود رونمایی کرد.

این خودرو پرنده که نسل جدید «ایراسپیدر» محسوب می‌شود MK4 نام دارد که به طور ویژه برای مسابقات هوایی خودروهای پرنده سرنشین‌دار طراحی شده است.

این نخستین خودرو پرنده مسابقه‌ای سرنشین‌دار دنیاست که با دارا بودن حداکثر سرعت 360 کیلومتر بر ساعت (225 مایل بر ساعت)، بیشترین سرعت را در بین مدل‌های مشابه eVTOL در اختیار دارد.

شرکت استرالیایی پیشتر از خودروی پرنده ایراسپیدر بدون سرنشین که به وسیله یک اپراتور از راه دور کنترل می‌شد، رونمایی کرده بود.

ایراسپیدر MK4 دارای فناوری Al Gimballed Thrust است که کیفیت و قدرتی معادل با یک خودروی مسابقه‌ای معمولی فرمول 1 را به این محصول می‌بخشد.

این خودرو که در آدلاید در ایالت استرالیای جنوبی طراحی شده است قدرت خود (1340 اسب بخار) را از یک موتور «هیدروژن توربوژنراتور» تأمین می‌کند.

حداکثر سرعت این خودرو از نقطه آغاز پرواز فقط در 30 ثانیه محقق می‌شود. ایراسپیدر MK4 همچنین می‌تواند حدود 300 کیلومتر را پرواز کند.

این خودروی پرنده مجهز به یک سیستم پیشرانه الکتریکی پیشرفته با آیرودینامیک ارتقایافته است و برای پرواز به یک خلبان نیاز دارد.

با آغاز مسابقات خودروهای پرنده سرنشین‌دار از سال آینده می‌توان کارایی این محصول را در عمل سنجید.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سریع‌ترین خودروی پرنده دنیا رونمایی شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است