به گزارش خودروپرس، مدیر تسلا در اظهاراتی سرسختترین رقبای خود در زمینه خودروهای الکتریکی را شرکتها و خودروسازان چینی معرفی کرد.
چین دومین بازار بزرگ تسلا در جهان و میزبان بزرگترین کارخانه این شرکت است. حدود دو سوم از کل خودروهای الکتریکی دنیا در سال 2022 در این کشور به فروش رسید.
به علاوه استقبال از خودروهای الکتریکی در چین رو به افزایش است و رقبای داخلی همچون ایکسپنگ، نیو و بیوایدی مشغول رقابت در زمینه قیمت و سبک خودرو هستند.
ماسک در پاسخ به این سؤالی پیرامون رقبای تسلا گفت که وی به شرکتهای خودروسازی در چین احترام میگذارد و این کشور را رقابتیترین بازار در دنیا میداند.
وی بدون ذکر نام خاصی از خودروسازان چینی اظهار داشت: "آنها سختکوش و باهوش هستند و آنطور که ما حدس میزنیم احتمالاً برخی شرکتها در چین در جایگاه دوم پس از تسلا قرار دارند."
به گزارش رویترز، ماسک اخیراً تام ژو رئیس تسلا در چین را به سمت مدیریت کارخانههای آمریکا و فروش آمریکای شمالی و اروپا منصوب کرد.
ماسک گفت: "تیم ما در چین به موفقیت رسیده و فکر میکنم ما میتوانیم عملاً بهترین استعدادها در چین را جذب کنیم. امیدوارم که این ادامه پیدا کند."
در پی رشد رقابت و کاهش تقاضا در چین تسلا اخیراً قیمت محصولات خود در این کشور را کاهش داد.
ماسک پیشتر از کارگران و رقبای چینی تمجید کرده بود. در سال 2021 وی خودروسازان چینی را «رقابتیترین شرکتها در دنیا» نامید و گفت برخی از آنها در زمینه نرمافزاری بسیار خوب هستند.
منبع: رویترز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان