Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تولید خودروی الکتریکی خورشیدی آپترا در سال ۲۰۲۳

سه شنبه | ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۰۸:۳۰ | کد خبر: CP- ۲۰۳۴۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت آپترا با انتشار جزئیاتی جدید از نسخه تولیدی خودرو الکتریکی خورشیدی خود اعلام کرد که تولید این خودرو در سال 2023 آغاز می‌شود.

به گزارش خودروپرس، این استارتاپ سازنده خودروهای الکتریکی مقیم کالیفرنیا اخیراً از مدل تولیدی خودروی خورشیدی خود (Launch Edition) رونمایی و جزئیات جدیدی از این محصول را منتشر کرد.

آپترا پیشتر در سال 2020 نسخه مفهومی و طرح ابتدایی این سه چرخه الکتریکی بی‌نیاز از شارژ را به نمایش گذاشته بود اما روز جمعه و در خلال یک رویداد مجازی جزئیات نخستین مدل تولیدی خود را فاش کرد.

به گفته آپترا مدل Launch Edition با هر بار شارژ کامل پنل‌های خورشیدی آن مسافت 400 مایل (643 کیلومتر) را طی خواهد کرد. این سه‌چرخه دارای سیستم تمام چرخ محرک خواهد بود که توسط سه موتور ادغام شده با چرخ‌های محصول به حرکت درمی‌آید.

شرکت آمریکایی حداکثر سرعت این خودروی الکتریکی خورشیدی را 101 مایل بر ساعت (162 کیلومتر بر ساعت) اعلام کرده که طی 4 ثانیه می‌تواند به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد.

Aptera launch edition1

نسخه Launch Edition دارای پنل‌های خورشیدی 700 واتی واقع در کاپوت، سقف و قسمت عقب خود است که به گفته آپترا برای 40 مایل رانندگی با انرژی خورشیدی در هر روز و در شرایط ایده‌آل را فراهم می‌کند. مدل‌های آینده این آپشن را با پنل‌های خورشیدی کمتر ارائه خواهند کرد.

هرچند این خودرو بی‌نیاز از شارژ الکتریکی و تنها متکی به پنل‌های خورشیدی است اما مالکان قادر خواهند بود با اتصال به برق خودرویشان را شارژ کنند.

آپترا Launch Edition به یک درگاه شارژ استاندارد تسلا مجهز خواهد بود اما نکته عجیب اینکه هیچ امکانی برای اتصال به ایستگاه‌های شارژ سریع DC ندارد.

شرکت برآورد می‌کند که خودرو در صورت اتصال به شارژر سطح 2 (شارژرهای سریع نظیر سوپرشارژرهای تسلا سطح 3 هستند) به برد 57 مایل در ساعت خواهد رسید.

داخل این خودرو دارای دو صندلی، فرمان نیم‌دایره‌ای و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ است که اکثر تنظیمات و قابلیت‌ها را در خود جای داده است. آینه‌های عقب و بغل دیجیتال هستند.

Aptera launch edition2

یکی از جزئیاتی که هنوز در مورد Launch Edition اعلام نشده قیمت آن است که به گفته آپترا تا آستانه تولید فاش نخواهد شد.

شرکت قصد دارد تا پایان سال 2023 تولید این محصول را آغاز کند اما مقامات آپترا گفته‌اند که شروع تولید به 50 میلیون دلار بودجه اضافی علاوه بر 85 میلیون دلاری که قبلاً جمع‌آوری کرده‌اند نیاز دارد.

استارتاپ آمریکایی در حال حاضر بیش از 40 هزار سفارش برای Launch Edition دریافت کرده است. آپترا قصد دارد تا سال 2028 هفت کارخانه مونتاژ را به بهره‌برداری برساند.

منبع: بیزینس اینسایدر

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولید خودروی الکتریکی خورشیدی آپترا در سال ۲۰۲۳

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است