Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

دردسر جدید تسلا با ویدیوی تبلیغاتی خودران

شنبه | ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ۱۰:۳۷ | کد خبر: CP- ۲۰۳۲۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تسلا به خاطر انتشار ویدیویی درباره قابلیت‌های خودران خودروهای الکتریکی خود با دردسرهای تازه روبرو شده است.

به گزارش خودروپرس، رویترز به نقل از یک مهندس ارشد تسلا نوشت ویدیوی سال 2016 این شرکت به شکل اغراق‌آمیز قابلیت‌های خودران را تبلیغ می‌کرد، در حالی که خودروهای اساساً تسلا فاقد این قابلیت‌ها بودند.

این مهندس ارشد تسلا مدعی شد: ویدیوی تبلیغاتی مذکور قابلیت‌هایی چون توقف در پشت چراغ قرمز و حرکت در چراغ سبز را جزو وظایف خودران برشمرده بود، حال آنکه خودروهای تسلا اصولاً ناتوان از انجام چنین اموری بودند.

این ویدیو که در اکتبر 2016 منتشر شد، همچنان در آرشیو وب‌سایت تسلا به چشم می‌خورد.

ویدیوی مورد اشاره حتی توسط ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز بر روی توییتر تبلیغ شد با این مضمون که خودروهای تسلا می‌توانند خود را برانند.

با این حال آشوک ایلوسوامی مدیر نرم‌افزار اتوپایلوت تسلا در خلال یک شکایت قضایی علیه این خودروساز اذعان کرد مدل X به نمایش درآمده در این ویدیو قادر نبود با فناوری خودران ادعایی حرکت کند.

این برای نخستین بار است که یک مقام تسلا اعتراف می‌کند شرکت متبوع وی چنین ویدیوهایی را برای ایمن نمایش دادن قابلیت فناوری خودران خود تولید کرده است

ویدیوی سال 2016 با این عبارت تبلیغاتی منتشر شد که: "شخص پشت صندلی راننده فقط به دلایل قانونی اینجا حضور دارد. اما وی هیچ کاری را انجام نمی‌دهد و خودروست که خود را می‌راند."

ایلوسوامی ظاهراً عنوان کرد که تیم اتوپایلوت تسلا این ویدیو را به درخواست ایلان ماسک تولید کرده است.

وی همچنین اظهار داشت که ویدیو مذکور ظاهراً از نرم‌افزار ترسیم سه بعدی در مورد یک مسیر از پیش‌تعیین‌شده استفاده کرده و رانندگان در آزمایش‌ها برای کنترل خودرو وارد عمل شده‌اند.

مهندس تسلا همچنین فاش کرد که هنگام تلاش برای نشان دادن پارک خودکار مدل X بدون دخالت راننده، خودروی آزمایشی با حصارهای پارکینگ برخورد کرده است.

با وجود ادعای تسلا مبنی بر اینکه سیستم اتوپایلوت یک فناوری تحول‌آفرین با قابلیت‌های خودران است، اما کارشناسان مدعی هستند که این فناوری اساساً یک نرم‌افزار خودران ساختگی و قلابی است.

تسلا خود به رانندگان هشدار می‌دهد که هنگام استفاده از اتوپایلوت باید دستان خود را بر روی فرمان نگه داشته و کنترل خودروهایشان را حفظ کنند که نشان می‌دهد این فناوری تمام خودران نیست.

با این حال شرکت در زمان تبلیغ فناوری ادعا می‌کند که اتوپایلوت به خودروها اجازه می‌دهد تا بدون دخالت انسان خود را برانند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

دردسر جدید تسلا با ویدیوی تبلیغاتی خودران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است