Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

اندونزی در آستانه عقد قرارداد با تسلا

سه شنبه | ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ - ۱۲:۱۱ | کد خبر: CP- ۲۰۳۱۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
اندونزی در حال نهایی‌سازی قراردادهایی با شرکت خودروسازی تسلا و گروه ب‌وای‌دی چین جهت سرمایه‌گذاری در تأسیسات تولید خودروهای الکتریکی این کشور است.

به گزارش خودروپرس، یک وزیر ارشد کابینه اندونزی روز سه شنبه گفت این کشور جنوب شرق آسیا در آستانه نهایی کردن قراردادهایی با این دو شرکت برای سرمایه‌گذاری در تأسیسات تولید خودروهای الکتریکی است.

«لوهوت پاندجایتان» وزیر هماهنگی کابینه در نشستی با دولت‌های استانی اظهار داشت: "همه بزرگ‌ترین سازندگان خودرو (برقی) جهان در اینجا (اندونزی) سرمایه‌گذاری خواهند کرد. گروه بی‌وای‌دی به عنوان خودروساز شماره یک جهان، تسلا خودروساز شماره دو، هیوندای و به همین ترتیب... آنها همگی در حال نهایی‌سازی قراردادهایی با اندونزی هستند."

اندونزی به عنوان منبع غنی از منابع نیکل حرکت پرشتابی را برای سرمایه‌گذاری در زمینه خودروهای الکتریکی و باتری‌ها آغاز کرده است.

پیش از این گزارش شده بود که تسلا در تدارک ساخت دومین گیگافکتوری در آسیاست و برای این منظور با دولت اندونزی وارد مذاکره شده است.

پایگاه «Benar News» پیشتر گزارش داد که سازنده خودروهای الکتریکی آمریکا مشغول مذاکره با دولت اندونزی است تا یک کارخانه جدید تولید خودروهای برقی و تأسیسات تولید باتری را در این کشور احداث کند.

وزیر سرمایه‌گذاری اندونزی در این رابطه گفته بود که تسلا موافقت کرده تا کارخانه تولید باتری و خودروهای برقی را در یک مجتمع صنعتی واقع در استان جاوا مرکزی اندونزی احداث کند.

این در حالی است که شرکت هیوندای نیز مارس سال گذشته کارخانه‌ای را برای تولید نخستین خودروهای الکتریکی مونتاژ داخلی اندونزی در این کشور راه‌اندازی کرد.

اندونزی چند سالی است که در تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری از شرکت تسلاست.

این کشور که بزرگ‌ترین تولیدکننده نیکل دنیا محسوب می‌شود قصد دارد از این مزیت استفاده کند.

به علاوه این کشور در نظر دارد 20 درصد از تولیدات داخلی خود را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد که کارخانه تولیدی تسلا در اندونزی سهم قابل ملاحظه‌ای در این هدف خواهد داشت.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اندونزی در آستانه عقد قرارداد با تسلا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است