Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
هیوندای و وی‌راید آغاز می‌کنند؛

آزمایش روبوتاکسی‌ هیدروژنی در چین

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۱۰:۰۲ | کد خبر: CP- ۱۹۹۸۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
در حالی که هیدروژن همچنان یکی از سوخت‌های نسبتاً مناسب برای خودروهای الکتریکی است، یک استارتاپ چینی درصدد آزمایش این سوخت در اتومبیل‌های خودران است.

به گزارش خودروپرس، وی‌راید (WeRide)، یکی از بهترین اپراتورهای روبوتاکسی در چین، روز سه شنبه اعلام کرد که با همکاری هیوندای در حال آزمایش اتومبیل‌های خودران با سوخت هیدروژنی در این کشور است.

این استارتاپ که دارای سرمایه‌گذاران بزرگی چون ائتلاف رنو – نیسان – میتسوبیشی است، خبر داد که با همکاری هیوندای قصد دارد یک منطقه آزمایشی را برای خودروهای خودران هیدروژنی در گوانگژو، راه‌اندازی کند.

این همکاری در زمانی انجام می‌شود که تولید و تحقیقات هیدروژن پاک به کانون توجهات عمومی در چین تبدیل شده چرا که این کشور به دنبال کربن‌زدایی اقتصاد خود است.

جزئیات این خبر از قبیل اینکه چه زمانی پروژه آزمایشی آغاز می‌شود، حجم و مقیاس آزمایش چقدر است یا دقیقاً چه خودرویی با هیدروژن کار خواهد کرد مشخص نیست. اما مشاهده خودروهای هیدروژنی بدون سرنشین در این منطقه آزمایشی با توجه به قمار بزرگ هیوندای بر روی این سوخت تعجب‌آور نخواهد بود.

در بیانیه مشترک آمده است که وی‌راید، هیوندای و هنگیون (یک شرکت تولید و تأمین برق چین) با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا «تقاضا برای استفاده از پیل‌های سوخت هیدروژن در خودروهای بدون سرنشین را برآورده کنند.»

در سپتامبر سال گذشته هیوندای اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2028 نسخه‌های سوخت هیدروژن را برای همه خودروهای تجاری خود ارائه کند.

همکاری با وی‌راید می‌تواند کاربرد محصولات هیدروژنی هیوندای را به روبوتاکسی‌ها یا تاکسی‌های خودران تعمیم دهد با در نظر گرفتن این نکته که خودروهای هیدروژنی را می‌توان در عرض چند دقیقه شارژ کرد و در صورت وجود زیرساخت‌های سوخت‌گیری کافی آنها به وسیله‌ای ایده‌ال برای عملیات تاکسی تبدیل خواهند شد.

گوانگژو یک انتخاب ایده‌آل برای انجام این آزمایش است چرا که هیوندای از مارس 2021 مشغول تولید سیستم‌های پیل سوخت هیدروژن در این شهر بوده است.

منبع: Techcrunch

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آزمایش روبوتاکسی‌ هیدروژنی در چین

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است