Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تا سال ۲۰۳۰ توسط خودروسازان انجام می‌شود؛

سرمایه‌گذاری ۱.۲ تریلیون دلاری در ساخت خودروهای برقی

یکشنبه | ۱۴۰۱/۰۸/۰۱ - ۱۴:۳۹ | کد خبر: CP- ۱۹۹۷۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
فروش خودروهای الکتریکی در سراسر جهان طی 9 ماه نخست سال بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خودروپرس، در حالی که نزدیک به 6 میلیون خودرو تا ماه سپتامبر امسال در سراسر جهان به فروش رفته است سازندگان خودروهای برقی مشغول برنامه‌ریزی برای رشد سرمایه‌گذاری جهت تولید خودروهای برقی بیشتر طی سال‌های آینده هستند.

از تسلا گرفته تا مرسدس بنز، سازندگان خودروهای برقی در سراسر جهان از افزایش بودجه برای ساخت خودروهای بیشتر، باتری و تجهیزات مربوط به خودروهای برقی خبر داده‌اند تا به هدف تبدیل ناوگان کنونی خود به خودروهای الکتریکی تا سال 2030 جامه عمل بپوشانند.

در مجموع سرمایه‌گذاری وعده‌داده‌شده تا سال 2030 حدود 1.2 تریلیون دلار است که این مقدار تقریباً دو برابر رقمی است که پیشتر برآورد شده بود و معادل با سرمایه بازاری شرکتی چون آلفابت (1.3 تریلیون دلار) است.

سازندگان خودرو برقی قصد دارد طی هشت سال آینده 54 میلیون خورو تولید کنند که به طور متوسط از مقطع کنونی معادل سالانه 7 میلیون خودرو برقی می‌شود.

در این میان تسلا بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی پیشتاز این بازار خواهد بود تا جایی که ایلان ماسک مدیرعامل آن پیشتر اعلام کرد که این خودروساز قصد دارد در سال 2030 خودروهای ساخت خود را به 20 میلیون دستگاه برساند.

تسلا ظاهراً بر روی یک پلتفرم کوچک‌تر کار می‌کند که به این شرکت کمک می‌کند تا خودروهایی مقرون به صرفه‌تر از امثال مدل 3 و مدل Y تولید کند.

فولکس‌واگن یکی دیگر از سازندگان بزرگ خودروهای برقی نیز انتظار می‌رود تا بیش از 100 میلیارد دلار برای ساخت محصولات جدید و احداث کارخانه‌های تولید باتری در اروپا و آمریکای شمالی سرمایه‌گذاریکند.

در عین حال تویوتا حدود 70 میلیارد دلار برای تولید خودروهای الکتریکی بیشتر و باتری‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد. انتظار می‌رود این شرکت در سال 2030 دست کم 3.5 میلیون خودروی برقی را با دست کم 30 مدل تولید کند.

در همین حال مرسدس بنز از سرمایه‌گذاری 47 میلییارد دلاری برای تولید خودروهای برقی جدید و افزایش ظرفیت باتری با شرکا خبر داده است.

فورد موتور نیز انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری به هدف تولید حدود 3 میلیون خودرو برقی در سال 2030 دست یابد و در نهایت ب‌ام‌و، استلانتیس و جنرال موتورز نیز قصد دارند تا هر یک 35 میلیارد دلار در مورد خودروهای برقی و باتری‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سرمایه‌گذاری ۱.۲ تریلیون دلاری در ساخت خودروهای برقی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است