Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
طی پنج سال آینده اتفاق می‌افتد؛

استقرار ۲۰۰ تاکسی پرنده ساخت برزیل در هند

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۱۲:۲۷ | کد خبر: CP- ۱۹۸۹۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
امبرائر شرکت بزرگ هوافضای برزیل و واحد حمل و نقل هوایی آن (EAM) طی پنج سال آینده 200 تاکسی هوایی را در هند مستقر خواهند کرد.

به گزارش خودروپرس، شرکت «ایو ایر موبیلیتی» (EAM) - واحد تابعه امبرائر - با همکاری شرکت هندی فلای بلید (Fly Blade) قصد دارد خودروهای الکتریکی عمود پرواز (eVTOL) یا همان تاکسی‌های پرنده را طی پنج سال آینده وارد هند کند.

این بازیگر حمل و نقل هوایی شهری (UAM) قراردادی را با طرف هندی برای 200 هزار ساعت پرواز سالانه به امضاء رسانده است به این معنا که 200 تاکسی هوایی را با همکاری فلای بلید در هند مستقر خواهد کرد.

قیمت هر یکی از این تاکسی‌های پرنده 3 میلیون دلار است و هر یک ازآنها سالانه هزار ساعت پرواز خواهند کرد.

آندره دوارت اشتاین مدیرعامل EAM اظهار داشت که هند مستعد استفاده از حمل و نقل هوایی است و تحویل تاکسی‌های پرنده ظرف چند هفته یا ماه پس از شروع خدمت‌رسانی آنها در سال 2026 آغاز خواهد شد.

وی افزود: "در ابتدا خدمات eVTOL به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. وزن این محصولات با ظرفیت چهارسرنشین و فضای بار حدود 2.5 تا 3 تن خواهد بود (باتری‌ها یک چهارم این وزن را تشکیل می‌دهند). این تاکسی‌ها دارای برد پروازی 100 کیلومتر هستند."

در گام بعدی شرکت EAM تاکسی‌های هوایی خودران شش نفره (بدون خلبان) را پس از «گرفتن تجربیات از خلبانان و کسب اعتماد به نفس لازم مسافران برای ورود به یک eVTOL بدون سرنشین» راه‌اندازی خواهد کرد.

در همین حال آمیت دوتا مدیر فلای بلید نیز گفت که طی سه سال آینده با ایجاد فرودگاه‌های مخصوص eVTOL (ورتیپورت) و سیستم‌های ناوبری هوایی برای پرواز ایمن، اکوسیستمی برای عرضه تاکسی‌های هوایی در هند ایجاد خواهد شد.

براساس این گزارش مدل تاکسی هوایی آزمایشی EAM دارای هشت ملخ برای حرکت عمودی و دو ملخ برای پرواز افقی است که آن را به وسیله هوایی «بالابر و کروز» تبدیل می‌کند.

دوتا گفت: " ما بسیار مفتخریم که این سرویس را در سال 2026 یا اندکی پس از آن به هند ارائه می‌دهیم و مقدمات ما برای ایجاد زیرساخت بلافاصله آغاز می‌شود."

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

استقرار ۲۰۰ تاکسی پرنده ساخت برزیل در هند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است