به گزارش خودروپرس، این غول خودروسازی آلمان دیگر پیشبینی نمیکند که معضل کمبود تراشه در سال آینده به پایان برسد و از این رو در تدارک برای انطباق با اوضاع جدید است.
مورات آکسیل رئیس تدارکات فولکسواگن در گفتگو با هفتهنامه آلمانی Automobilwoche اعلام کرد که این خودروساز پذیرفته که بحران تراشه حتی سال آینده نیز به پایان نخواهد رسید.
از این رو فولکسواگن در تدارک برای سازگاری با شرایط جدید اختلالات زنجیره تأمین است و قصد دارد به شیوهای متفاوت با استراتژی گذشته آن پیرامون زنجیره تأمین رفتار کند.
پیش از این و در اواخر جولای سال جاری فولکسواگن پیشبینی کرده بود که آمار نیمه دوم سال 2022 به پشتوانه فروکش کردن بحران تراشه قوی خواهد بود.
هربرت دیس مدیرعامل سابق فولکس گفته بود که کاهش بحران تراشه و بهبود اوضاع زنجیره تأمین به کسب درآمدهای بیشتر برای این خودروساز منجر خواهد شد.
با این حال جدیدترین تحولات سناریوی متفاوتی را برای این شرکت به تصویر کشیده است.
بحران تراشه همچنان یک معضل جهانی برای صنعت خودرو در سراسر دنیاست. نه تنها فولکس واگن بلکه سایر برندهای خودرویی نیز از کمبود تراشه که دو سال قبل و در اوج پاندمی کرونا آغاز شد، متأثر شدهاند.
فولکس واگن به عنان یک گروه خودروساز چندبرندی از جمله شرکتهایی است که بیشترین آسیب را بابت این بحران متحمل شده است.
این بحران از زمانی آغاز شد که با ورود دنیا به قرنطینههای خانگی ناشی از کرونا، تولیدکنندگان تراشه تمرکز خود را معطوف به محصولات مصرفی و لوازم الکتریکی - که شاهد تقاضای روزافزون از جانب مصرفکنندگان بود - کردند.
در نتیجه وقتی صنعت خودرو فعالیت خود را از سرگرفت تولیدکنندگان تراشه نتوانستد تقاضای رو به افزایش این بخش را تأمین کنند که این امر منجر به وقفههای تولیدی و تعطیلی گسترده کارخانجات خودرو و افزایش قابل توجه زمان انتظار برای تحویل خودروی خریداران شد.
حمله روسیه به اوکراین نیز بیش از پیش باعث وخامت اوضاع برای خودروسازان و عدم دسترسی آنها به قطعات کلیدی شد.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان