Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

رد شکایت علیه تسلا در آلمان

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۱۳:۰۷ | کد خبر: CP- ۱۹۷۵۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شکایت یک نهاد صنعتی آلمان علیه تسلا به خاطر استفاده از اصطلاحات خودران در تبلیغات آن رد شد.

به گزارش خودروپرس، دادگاه فدرال دادگستری آلمان حکم داد که تسلا می‌تواند همچنان در تبلیغات خود در این کشور به قابلیت‌های سیستم دستیار راننده و فناوری خودران خود اشاره کند.

یک نهاد صنعتی مسئول سیاست‌گذاری علیه رویه‌های ضدرقابتی در آلمان (Wettbewerbszentrale) پیشتر شکایتی را علیه تسلا در دادگاه فدرال دادگستری مطرح کرده بود.

یک سخنگوی این دادگاه با بیان اینکه شکایت مطروحه در روز 28 جولای رد شده است، تأکید کرد که تسلا کماکان مجاز به استفاده از عبارات «رانندگی خودران» و «اتوپایوت» در محتوای تبلیغاتی خود در آلمان خواهد بود.

مجله صنعتی «Teslamag» نیز نخستین بار هفته گذشته از رد این شکایت خبر داده بود.

شکایت نهاد مذکور علیه تسلا در واکنش به حکمی است که اکتبر 2021 توسط دادگاه منطقه‌ای عالی مونیخ صادر شده بود. این دادگاه فرجام‌خواهی تسلا علیه حکم قبلی یک دادگاه منطقه‌ای سفلی درباره منع استفاده از اصطلاحات فوق را تأیید کرده بود.

این در حالی است که تسلا اوایل ماه جاری نیز از طرف رگولاتور حمل و نقال کالیفرنیا به تبلیغات اشتباه و دروغین فناوری خودران خود متهم شده بود.

دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا در شکایتی که علیه تسلا مطرح کرده بود، نام‌گذاری و توضیحات مربوط به قابلیت‌های فناوری خودران اتوپایلوت و قابلیت FSD را تبلیغات نادرست خوانده بود.

تسلا مدت‌هاست که بر سر نام‌گذاری اتوپایلوت و FSD با سازمان‌های ذی‌ربط بحث و اختلاف دارد. مخالفان می‌گویند که این نام‌ها طوری به نظر می‌رسند که وسیله نقلیه نیازی به توجه یا تعامل انسانی ندارد.

اما طرفداران به این واقعیت اشاره می‌کنند که تسلا از کاربران می‌خواهد توجه خود را در جاده حفظ کنند و به اندازه کافی هوشیار باشند تا در صورت نیاز در طول استفاده از هر ویژگی، آن را کنترل کنند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رد شکایت علیه تسلا در آلمان

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است