به گزارش خودروپرس، هیوندای موتور، برند لوکس آن جنسیس و شعبه کوچکتر هیوندای یعنی کیا طی نیمه نخست سال 2022 در مجموع 3.299 میلیون دستگاه خودرو را در بازارهای جهانی به فروش رساندند.
بنابراین هیوندای از لحاظ میزان فروش جهانی در رتبه سوم خودروسازان برتر و پشت سر تویوتا و فولکسواگن قرار گرفت.
طی این مدت تویوتا و فولکسواگن به ترتیب 5.138 و 4.006 میلیون دستگاه خودرو را به فروش رساندند.
هیوندای در حالی برای نخستین بار در بین سه خودروساز برتر قرار گرفت که سال گذشته در رتبه پنجم قرار داشت.
همچنین این شرکت توانست طی مدت مذکور از ائتلاف نیسان – میتسوبیشی – رنو با فروش 3.14 میلیون دستگاه و استلانتیس با فروش 3.019 میلیون دستگاه پیشی بگیرد.
در حالی که رقبای جهانی هیوندای به شدت از کمبود تراشه لطمه دیدهاند گفته میشود خودروساز کرهای توانسته با عبور از این بحران تراشههای کافی برای استفاده در خودروهایش را تأمین کند.
به علاوه فروش قوی خودروهای لوکس جنیسیس و رونمایی از خودروهای برقی جدید نیز به رشد کلی این شرکت کمک کرده است.
میزان فروش جنسیس به تنهایی در آمریکا طی شش ماه نخست سال 25 هزار و 668 دستگاه بود که بیشترین فروش این برند تاکنون در بازار آمریکاست.
مدلهای الکتریکی هیوندای شامل آیونیک 6 و کیا EV6 نیز عملکرد خوبی را ثابت کردند به طوری که هیوندای با فروش 27 هزار دستگاه خودروی الکتریکی در آمریکا طی دوره ژانویه تا می به دومین خودروساز برتر از این لحاظ پس از تسلا تبدیل شد.
اما با وجود این عملکرد فروش کلی هیوندای در نیمه نخست امسال 5.1 درصد نسبت به سال گذشته افت کرد که احتمالاً به خاطر مشکلات زنجیره تأمین و تقاضای ضعیفتر مشتریان است.
البته این افت کمتر از رقبای آن بود تا جایی که تویوتا و فولکسواگن به ترتیب افت 6 و 14 درصدی میزان فروش را تجربه کردند.
ائتلاف رنو – نیسان و جنرال موتورز نیز با افت فروش 17.3 و 18.6 درصدی طی این دوره مواجه شدند.
منبع: کره هرالد
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان