Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

رونق بازار سیستم‌های دسترسی بیومتریک به خودرو

یکشنبه | ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۱:۵۱ | کد خبر: CP- ۱۹۷۳۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
در بحبوحه بحران کووید 19 تخمین زده می‌شود که ارزش بازار جهانی «سیستم‌های دسترسی بیومتریک به خودرو» در سال 2022 به رقم قابل توجه 1.5 میلیارد دلار برسد.

به گزارش خودروپرس، این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود ارزش این بازار طی سال 2026 به رقم 2.2 میلیارد دلار افزایش پیدا کند که نرخ رشد مرکب سالانه 8.7 درصد را نشان می‌دهد.

سیستم‌های بیومتریک (Biometric) با توجه به دقت بی‌نظیر خود به طور روزافزون در سیستم‌های امنیتی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این سیستم یک فناوری پیشرفته است که امکان دسترسی خودکار به یک خودرو را براساس خصوصیات رفتاری یا فیزیولوژیکی فراهم می‌کند.

از آنجا که این سیستم‌ها برای دسترسی به خودرو به اسکن عنبیه، تشخیص صدا یا اثر انگشت فرد متکی هستند، احتمال بروز خطا در آنها اندک و امنیت‌شان بالاست.

همچنین پایین بودن نرخ حق بیمه برای خودروهایی که به سیستم‌های دسترسی بیومتریک مجهز هستند موجب پذیرش آنها در خودروها شده است.

علاقه روزافزون مشتریان به فناوری هوشمند نیز استفاده از این سیستم‌ها را افزایش می‌دهد اپلیکیشن‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند از تشخیص الگوی بیومتریک استفاده کرده و با خودروها ارتباط برقرار می‌کنند تا دسترسی به سیستم احتراق خودرو و سایر عملکردهای حیاتی را فراهم کنند.

در عین حال تقاضای فزاینده برای خودروهای الکتریکی و خودران و افزایش استفاده از فناوری مبتنی بر حسگر برای بازار نویدبخش است. ترجیح روزافزون مشتریان به عملکردهای امنیتی خودکار در وسایل نقلیه احتمالاً باعث رونق بازار می‌شود.

ظهور سیستم تشخیص عنبیه که انتظار می‌رود باعث بهبود عملیات احراز هویت در وسایل نقلیه شود احتمالاً محرک رشد بازار خواهد بود.

علاوه بر این انتظار می‌رود پیشرفت‌ها در فناوری‌های تشخیص صدا و اثر انگشت به نفع بازار باشد.

در حال حاضر سیستم‌های دسترسی بیومتریک به خودرو عمدتاً در خودروهای لوکس و تجاری (بهسازی‌شده) استفاده می‌شوند اما استفاده از آنها به تدریج به سایر دسته‌های خودرو و وسایل نقلیه توسعه یافته است.

البته باید توجه داشت که خرابی احتمالی اجزای الکترونیکی سیستم‌های دسترسی بیومتریک خودرو که می‌تواند سیستم امنیتی خودرو را آسیب‌پذیر کرده و نیاز به جایگزینی داشته باشد ممکن است بر بازار تأثیر منفی بگذارد.

منبع: autotech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رونق بازار سیستم‌های دسترسی بیومتریک به خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است