به گزارش خودروپرس، جنرال موتورز اعلام کرد که مالکان برخی خودروهای مجهز به سیستم دستیار راننده سوپرکروز از این پس قادر خواهند بود تا از این فناوری در 400 هزار مایل (643 هزار کیلومتر) از بزرگراههای آمریکای شمالی استفاده کنند.
پیش از این مناطق تحت پوشش این فناوری 200 هزار مایل بود و به این ترتیب وسعت بزرگراههای تحت پوشش آن دو برابر افزایش یافته است.
سیستم سوپرکروز جنرال موتورز همچون سیستم اتوپایلوت تسلا یک فناوری دستیار راننده یا به عبارتی نیمهخودران است و به این ترتیب امکان رانندگی تمامخودران را فراهم نمیکند.
در حالی که تسلا با سیستم اتوپایلوت خود پیشتاز این عرصه بود، جنرال موتورز، فورد، فولکسواگن و مرسدس بنز نیز در رقابت برای استقرار فناوری نیمهخودران در بازارهای اصلی هستند.
حسگرها و نرمافزار سیستم جنرال موتورز به رانندگان اجازه میدهند تا در بزرگراههای خاصی که بر روی نقشه مشخص شده دستان خود را از روی فرمان برداشته و سیستم سوپرکروز را فعال کنند.
اما از راننده انتظار میرود تا هوشیار باقی مانده و آماده در اختیار گرفتن کنترل خودرو در مواقع ضروری باشد.
جنرال موتورز از این فناوری برای نظارت بر راننده استفاده میکند و اگر سیستم تشخیص دهد که راننده پاسخگو نیست هشدارهای صوتی را صادر کرده یا خودرو را متوقف خواهد کرد.
براساس این گزارش از اواخر امسال جنرال موتورز قصد دارد به خودروهای مجهز به سوپرکروز و جدیدترین سیستم الکترونیکی خودروی شرکت اجازه دهد تا به صورت هندزفری بر روی برخی بزرگراههای اصلی جدانشده در آمریکا و کانادا حرکت کنند. در حال حاضر سوپرکروز فقط بر روی بزرگراههای بین ایالتی و جداشده عمل میکند.
جنرال موتورز گفته که قصد دارد سوپرکروز را به عنوان یک آپشن بر روی 22 مدل تا انتهای سال 2023 عرضه کند.
بسته به هر مدل آپشن سوپرکروز هزینهای بین 2200 تا 2500 دلار برای راننده خواهد داشت.
منبع: رویترز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان