Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با عبور از تسلا شکل گرفت؛

استلانتیس، تهدیدی جدید برای سلطنت فولکس‌ در اروپا

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۱۵:۲۴ | کد خبر: CP- ۱۹۷۰۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت خودروسازی استلانتیس با عبور از تسلا به تهدیدی جدید برای سلطه فولکس‌واگن در بازار خودروهای الکتریکی اروپا تبدیل شده است.

به گزارش خودروپرس، طبق آمارهای شرکت «دیتافورس»، استلانتیس در نیمه نخست امسال حدود 105 هزار دستگاه خودروی الکتریکی را در اروپا به فروش رساند که از این لحاظ با پشت سر گذاشتن تسلا دقیقاً پشت سر فولکس‌واگن در جایگاه دوم ایستاد.

فولکس‌واگن طی این مدت 116 هزار دستگاه را به فروش رساند در حالی که میزان فروش تسلا حدود 78 هزار دستگاه اعلام شد.

این ارقام شامل فروش خودرو در کشورهای اتحادیه اروپا به علاوه انگلیس، سوئیس، ایسلند و نروژ است در حالی که داده‌های پرتغال، سوئد و فنلاند در دسترس نبوده است.

رشد پرشتاب استلانتیس در اروپا به لطف هاچبک کوچک فیات نیو 500 اتفاق افتاد تا جایی که این محصول به پرفروش‌ترین خودروی تمام الکتریکی در غرب اروپا طی فصل دوم سال تبدیل شد.

ماتیاس اشمیت تحلیل‌گر دیتافورس گفت این نخستین بار از فصل انتهایی سال 2020 است که یکی از مدل‌های تسلا از تصاحب این جایگاه محروم می‌شود.

براساس این گزارش فیات نیو 500 پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی در ایتالیا و آلمان طی فصل دوم سال لقب گرفت، در حالی که مدل پرفروش دیگر استلانتیس، خودروی کوچک پژو e-800 بود که در همین مدت جایگاه برتر خودروهای الکتریکی پرفروش در فرانسه را تصاحب کرد.

این گزارش می‌افزاید فروش کلی تسلا طی این دوره تحت تأثیر تعطیلی‌های کرونایی در کارخانه شانگهای بود که سازنده سدان‌های مدل 3 به قصد صادرات به اروپاست.

با این وجود مدل‌های تسلا همچنان دو جایگاه نخست اروپا در نیمه نخست سال را به خود اختصاص دادند (به گفته دیتافوریس).

در نیمه نخست سال تسلا نزدیک به 40 هزار دستگاه مدل Y را در اروپا به فروش رساند در حالی که فروش مدل 3 با افت 25 درصدی به 38 هزار دستگاه رسید.

فیات نیو 500 با فروش 32 هزار دستگاه جایگاه سوم و پژو 208 با فروش 21 هزار دستگاه جایگاه چهارم را به خود اختصاص دادند.

پرفروش‌ترین مدل فولکس‌واگن طی نیمه نخست سال اشکودا انیاک بود که با فروش نزدیک به 20 هزار دستگاه در رتبه پنجم قرار گرفت.

به گفته اشمیت، فصل دوم سال یک دوره بسیار قوی برای استلانتیس بود تا جایی که خودروهای برقی این گروه خودروساز از زیربرندهای سیتروئن، دی‌اس، فیات و اوپل بیش از دو برابر تسلا را ثبت کردند (60 هزار به 25 هزار) اما فولکس‌واگن در فصل دوم بیش از 67 هزار دستگاه خودرو را در اروپا به فروش رساند.

مدل‌های الکتریکی مهم دیگر استلانتیس که قرار است سال آینده عرضه شوند شامل نسخه‌های تمام الکتریکی پژو 308 و اوپل آسترا و نیز شاسی بلند کامپکت پژو 3008 جدید هستند.

در عین حال انتظار می‌رود در نیمه دوم امسال با توجه به پایان قرنطینه‌های کرونایی در چین، افزایش سرعت تولید در کارخانه برلین و کاهش محدودیت‌های تأمین نیمه‌هادی‌ها استلانتیس با یک تسلای قوی‌تر در اروپا روبرو شود.

اشمیت گفت: "تسلا قصد دارد تا در فصل سوم سال به میدان رقابت بازگردد. ما انتظار داریم تسلا در نیمه دوم سال دوباره در اروپا قدرت گرفته و بالغ بر 200 هزار دستگاه را به فروش برساند."

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

استلانتیس، تهدیدی جدید برای سلطنت فولکس‌ در اروپا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است