Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در سال ۲۰۲۸ اتفاق می‌افتد؛

سهم ۳۳ درصدی خودروهای برقی از فروش جهانی

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۱۵:۲۸ | کد خبر: CP- ۱۹۶۱۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
طبق گزارش یک مؤسسه مشاوره‌ای در سال 2028 خودروهای تمام الکتریکی حدود 33 درصد از فروش جهانی خودرو را تشکیل خواهند داد.

به گزارش خودروپرس، مؤسسه «AlixPartners» گزارش داد: با رشد تقاضا در اغلب بازارهای بزرگ جهان پیش‌بینی می‌شود فروش خودروهای تمام برقی در سال 2028 حدود 33 درصد از تقاضای جهانی خودرو را تشکیل دهد و این رقم در سال 2035 به 54 درصد برسد.

این در حالی است که سال گذشته خودروهای الکتریکی کمتر از 8 درصد فروش جهانی را به خود اختصاص دادند و در فصل نخست سال 2022 نیز این رقم تنها 10 درصد گزارش شد.

شرکت مشاوره‌ای اعلام کرد: برای پاسخگویی به این تقاضا، خودروسازان و تأمین‌کنندگان اکنون به دنبال سرمایه‌گذاری دست کم 526 میلیارد دلاری در بخش خودروهای الکتریکی و باتری‌ها از سال 2022 تا 2026 هستند.

این رقم بیش از دو برابر پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 234 میلیارد دلاری در حوزه خودروهای برقی طی دوره پنج ساله از سال 2020 تا 2024 است.

مارک ویکفیلد از مقامات شرکت AlixPartners گفت: با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، رشد خودروهای الکتریکی اجتناب‌ناپذیر است.

وی با این حال اشاره کرد که شرکت‌ها با چالش‌های اقتصادی و زنجیره تأمین در دوران گذار از خودروهای موتور احتراق داخلی به خودروهای الکتریکی مواجه هستند.

مطالعه شرکت مشاوره‌ای همچنین خاطرنشان می‌کند که مواد خام لازم برای ساخت خودروهای برقی نیز دارای هزینه‌ای دو برابر مواد خام خودروهای احتراق داخلی هستند.

مؤسسه AlixPartners اضافه می‌کند که محدودیت‌ها تا سال 2024 ادامه خواهد یافت و ممکن است کل فروش جهانی خودرو امسال به 79 میلیون دستگاه کاهش یافته و تا سال 2024 به 95 میلیون جهش پیدا کند.

در ین حال کل فروش خودرو در آمریکا انتظار می‌رود در سال 2023 به 16 میلیون و در سال 2024 به نقطه اوج 17.5 میلیون رسیده و سپس تا سال 2025-2026 شروع به روند کاهشی نماید.

به علاوه دوره گذار از موتور احتراقی به الکتریکی هزینه‌ای بالغ بر مجموع 70 میلیارد دلار را تا سال 2030 به خودروسازان و تأمین‌کنندگان تحمیل خواهد کرد.

منبع: هندوستان تایمز


 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سهم ۳۳ درصدی خودروهای برقی از فروش جهانی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است