Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تا سال ۲۰۲۵؛

غول‌های دیترویت از تسلا پیشی می‌گیرند

دوشنبه | ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۱۴:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۹۶۰۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با افزایش رقابت از سمت غول‌های دیترویت، سهم بازار خودروهای الکتریکی تسلا ممکن است به 11 درصد در سال 2025 سقوط کند.

به گزارش خودروپرس، مطالعه سالانه بانک آمریکایی مریل لینچ نشان می‌دهد که سهم بازاری تسلا ممکن است در مواجهه با افزایش رقابت از سمت جنرال موتورز و فورد، از 70 درصد کنونی به تنها 11 درصد در سال 2025 تنزل یابد.

جان مورفی نویسنده این مطالعه با عنوان «جنگ‌های خودرویی» که یک تحلیل‌گر ارشد خودرو در مریل لینچ است عقیده دارد که دو غول دیترویت تا اواسط دهه جاری تسلا را پشت سر گذاشته و هر یک تقریباً 15 درصد سهم بازار خودروهای الکتریکی را در اختیار خواهند گرفت.

این در حالی است که سهم بازاری هر یک از این دو خودروساز در حال حاضر حدود 10 درصد است، اما انتظار می‌رود عرضه محصولات جدید نظیر وانت پیکاپ‌های برقی F-150 لایتنینگ و سیلورادو محرک رشد بی‌نظیر این دو باشد.

جان مورفی می‌نویسد: "تسلط تسلا در بازار خودروهای الکتریکی به ویژه در آمریکا به نقطه پایان خود رسیده و انتظار می‌رود طی چهار سال آینده تا حد قابل توجهی در جهت عکس تغییر پیدا کند."

مورفی عقیده دارد از آنجا که تسلا سبد محصولات خود را همگام با سرعت دو خودروساز سنتی و استارتاپ‌های جدید توسعه نمی‌دهد، جایگاه غالب خود در این بازار را از دست خواهد داد.

این تحلیل‌گر می‌افزاید ایلان ماسک مدیر تسلا طی 10 سال اخیر از خلأ رقابت در این بازار بهره‌مند بوده اما این خلاء اکنون پر شده و طی چهار سال آینده رقابت شدیدی در این بازار در جریان خواهد بود.

تسلا چند بار عرضه سایبرتراک را به تأخیر انداخته و طرح‌های مربوط به عرضه نسل آینده رودستر نیز به آینده موکول شده است. طبق جدید آپدیت‌های شرکت این خودرو قرار است سال آینده وارد تولید شوند.

مورفی می‌افزاید: "[ایلان] به اندازه کافی سریع حرکت نکرده است. او با غرور زیاد معتقد بود که [سایر خودروسازان] هرگز به او نخواهند رسید و هرگز نمی‌توانند کاری را او انجام می‌دهد را انجام دهند، اما خلاف آن اتفاق افتاده است."

مدیران دو غول خودروسازی فورد و جنرال موتورز گفته‌اند که قصد دارند تا اواخر دهه جاری عنوان خودروساز برتر الکتریکی را از تسلا بازپس بگیرند.

فورد برآورد می‌کند که در سال 2026 دو میلیون خودروی الکتریکی را در سراسر جهان تولید خواهد کرد در حالی جنرال موتورز نیز می‌گوید تا سال 2025 دارای ظرفیت تولید بیش از 2 میلیون خودروی برقی در آمریکای شمالی و چین خواهد بود.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

غول‌های دیترویت از تسلا پیشی می‌گیرند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است