Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سرویس روبوتاکسی‌ کروز در آمریکا گسترش می‌یابد

یکشنبه | ۱۴۰۱/۰۴/۰۵ - ۱۳:۱۰ | کد خبر: CP- ۱۹۵۷۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت کروز وابسته به جنرال موتورز قصد دارد امسال خدمات روبوتاکسی خود را به همه نقاط سانفرانسیسکو گسترش دهد.

به گزارش خودروپرس، این شرکت همچنین در نظر دارد در سال 2023 خدمات خود در سایر شهرهای آمریکا را نیز آغاز کند.

این شرکت اخیراً خدمات تجاری خود در برخی نقاط سانفرانسیسکو را آغاز کرد که براساس آن بابت سواری در تاکسی‌های خودران از مسافران کرایه دریافت می‌کند.

این حرکت یک نقطه عطف مهم برای کروز و فناوری خودران محسوب می‌شود. شرکت‌های معدودی تاکنون توانسته‌اند مجوز تردد خودروهای خودران بر روی جاده‌های عمومی بدون راننده ایمنی را دریافت کنند و همچنین تعداد کمی بابت این خدمات از مسافران پول دریافت می‌کنند.

با این حال طرح جنرال موتورز گسترش این خدمات در چند سال آینده است تا جایی که بتواند تا پایان دهه جاری سالانه 50 میلیارد دلار از این طریق کسب درآمد کند.

«جیل وست» مدیرعامل کروز گفت: این شرکت در نظر دارد ناوگان خود را از حدود 100 خودروی کنونی به هزاران روبوتاکسی در یکی دو سال آینده افزایش دهد.

کروز همچنین قصد دارد تا در مرحله بعدی خدمات خود در سانفرانسیسکو را 24 ساعته کند و سرانجام وارد شهرهای جدیدی در ایالت کالیفرنیا شود.

این شرکت در شرف آغاز عملیات آزمایشی در توکیو با همکاری هونداست که سهم کوچکی را در این شرکت در اختیار دارد و به علاوه طرح‌هایی را برای آغاز خدمات در دبی طی سال آینده اعلام کرده است.

اعلام طرح‌های گسترش کروز دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که این شرکت مجوز آغاز خدمات تجاری و دریافت کرایه از مشتریان را از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) دریافت کرد.

پیش از این اداره خودروهای موتوری کالیفرنیا مجوز استقرار اتومبیل‌های خودران را برای دو شرکت کروز و ویمو (متعلق به آلفابت) صادر کرده بود.

کروز پیشتر خدمات سواری‌های شبانه و خودران را برای عموم مردم در سانفرانسیسکو ارائه می‌داد، اما کرایه‌ای از مسافران بابت این خدمات دریافت نمی‌کرد.

علاوه بر کروز، شرکت ویمو آلفابت نیز یکی از معدود شرکت‌هایی است که بابت این خدمات هزینه دریافت می‌کند.

به گفته مدیرعامل کروز متوسط کرایه خدمات روبوتاکسی‌های آن کمتر از 5 دلار در هر مایل است که اندکی پایین‌تر از قیمت اوبر و لیفت در سانفرانسیسکوست.

منبع: هندوستان تایمز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سرویس روبوتاکسی‌ کروز در آمریکا گسترش می‌یابد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است