به گزارش خودروپرس، عملکرد قوی آئودی در سه ماهه نخست سال 2022 با رشد بینظیر 66 درصدی در بخش فروش خودروهای الکتریکی همراه بود.
آئودی طی این مدت 390 هزار و 829 خودروی الکتریکی را به مشتریان تحویل داد.
این شرکت اعلام کرد که به دلیل کمبود تأمین قطعات و ازسرگیری قرنطینههای کووید 19 در چین نتوانسته به طور کامل تقاضای بالا برای خودروهای خود را برآورده کند.
این برند آلمانی همچنین خبر داد که در فصل نخست امسال به بالاترین سود عملیاتی در تاریخ شرکت با رقم 3.5 میلیارد یورو دست یافته است.
آئودی ماه گذشته مینیوان الکتریکی «Urbanshere» را به بازار معرفی کرد. این کانسپت الکتریکی دنبالهای بر خودروهای برقی «Skysphere» و «Grandsphere» است.
خودروی Urbanshere مجهز به فناوری خودران سطح 4 است که این خودروساز در تلاش است آن را در نیمه دوم دهه جاری با همکاری «کاریاد» - شرکت نرمافزاری فولکسواگن - به بازار معرفی کند.
این محصول با یک باتری 120 کیلووات بات و سیستم الکتریکی 800 ولت عرضه میشود که این باتری قادر است از 5 تا 80 درصد ظرف کمتر از 25 دقیقه شارژ شود.
باتری فوق در کنار سیستم دو موتوره و چهار چرخ محرک قادر به تولید توان 395 اسب بخار و گشتاور 508 پوند فوت خواهد بود.
آئودی پیشبینی کرده که در سال مالی فعلی بین 1.8 تا 1.9 میلیون خودرو را به فروش خواهد رساند و درآمدی بین 62 تا 65 میلیارد یورو را کسب خواهد کرد.
مدیرعامل فولکس واگن اخیراً اعلام کرد که آئودی وارد مسابقات فرمول یک خواهد شد. در ماه مارس گزارش شد که آئودی آماده است تا حدود 500 میلیون یورو را به شرکت مک لارن برای ورود به این مسابقات بپردازد.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان