Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

کرونا همچنان بلای جان بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان

شنبه | ۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۳:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۹۴۰۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شیوع دوباره کرونا در چین و قرنطینه شدید چند شهر بزرگ این کشور از جمله شانگهای بار دیگر بلای جان صنعت خودروسازی این کشور شده است.

به گزارش خودروپرس، بازار چین، به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان، در ماه آوریل بیشترین افت فروش خودرو از مارس 2020 تاکنون را تجربه کرد.

فروش خودرو در این کشور طی ماه آوریل به 1.06 میلیون دستگاه رسید که هرچند در نگاه اول شاید رقم قابل توجهی باشد اما افت شدید 35.7 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

در واقع این بزرگ‌ترین افت فروش خودرو در چین از مارس 2020 و زمانی است که نخستین بار همه‌گیری کووید 19 گزارش شد.

این بار هم رشد موارد ابتلا به کووید 19 که منجر به قرنطینه سخت‌گیرانه در چند شهر از جمله شانگهای شده عامل افت بازار خودرو چین بوده است.

شانگهای یکی از کانون‌های مهم خودرو در چین است اما تولیدات خودروسازان در این شهر مدتی است که با توقف گاه و بیگاه همراه است.

برای مثال تسلا تولیدات خود در کارخانه شانگهای را به دلیل محدودیت‌های قرنطینه تعلیق کرده و ظاهراً این شرکت در ماه گذشته هیچ دستگاه خودرویی را به کشورهای دیگر صادر نکرده است.

این در حالی است که فقط یک ماه قبل از آن تسلا حدود 65 هزار و 800 دستگاه خودروی تولیدی کارخانه شانگهای را به بازارهای خارجی صادرکرده بود.

البته با وجود محدودیت عرضه همچنان تقاضای مصرفی در چین بالاست.

در حالی که محدودیت‌ها بر تولید خودرو در این کشور تأثیرگذار بوده، قطعات خودرو نیز متحمل عرضه محدود شده‌اند.

کمبود نیمه‌هادی‌ها در هر صورت یکی از عوامل فلج‌کننده صنعت خودرو در جهان بوده، اما همه‌گیری کووید کماکان تأمین قطعات را با مشکلاتی مواجه کرده است.

این مشکلات نه تنها برندهای جهانی نظیر تویوتا و فولکس‌واگن بلکه تقریباً همه تولیدکنندگان محلی را تحت تأثیر قرار داده است.

تنها نکته امیدوارکننده در صنعت خودرو چین این است که فروش خودروهای برقی که از آنها با عنوان خودروهای با انرژی جدید در این کشور یاد می‌شود رو به افزایش بوده است.

خودروهای با انرژی جدید در چین شامل محصولات تمام الکتریکی و نیز پلاگین هیبریدی هستند. فروش این محصولات با رشد 78.4 درصدی نسبت به سال گذشته برابر 282 هزار دستگاه گزارش شده است.

با این حال کارشناسان چندان از این قضیه خشنود نیستند چرا که عواملی چون محدودیت‌های قرنطینه و کمبود قطعات بر همه انواع خودرو تأثیرگذار بوده است.

منبع: بلومبرگ

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کرونا همچنان بلای جان بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است