به گزارش خودروپرس، بازار خودروهای دست دوم سالهاست که تحت قبضه فروش آنلاین قرار دارد و به نظر میرسد که این روند به زودی فروش خودروهای جدید را نیزدربرخواهد گرفت.
شمار زیادی از خودروسازان در حال سرمایهگذاری برای دیجیتالی کردن فروش محصولات خود هستند و در این میان بامو نیز در راستای تغییر و تحول کسب و کار خود قصد دارد به سهم بزرگتری از فروش آنلاین خودروهای جدید دست پیدا کند.
طبق مقاله جدید مجله فوربز در خصوص طرحهای بامو، این خودروساز باواریایی در نظر دارد تا اواسط دهه جاری 25 درصد از کل خودروهای جدید را از طریق پلتفرمهای آنلاین به فروش برساند.
این طرح جدید شامل همکاری با شرکت فناوری «آدوب» (Adobe) برای مدیریت دادههاست به طوری که آدوب از تلاشهای بامو در زمینه تجربیات دیجیتالی مشتریان شامل فروش آنلاین خودروهای جدید پشتیبانی خواهد کرد.
«بنس تیمر» نایب رئیس بامو در خلال یک پادکست TechFirst گفت: "حدود یک سوم از کل خریداران میتوانند رویای خرید آنلاین یک خودرو را متصور شوند و ما باید با همکاری شرکای خردهفروش خود این امکان را فراهم کنیم."
به گفته وی، این تجربه آنلاین را حتی میتوان به تستهای رانندگی مجازی نیز تعمیم داد، اما تغییر مسیر کامل به فروش آنلاین به این زودیها اتفاق نخواهد افتاد.
براساس این گزارش، اختصاص دست کم یک چهارم از حجم فروش به پلتفرمهای آنلاین مستلزم تغییر در شیوههای فروش خودرو در بامو خواهد بود.
برای مثال قیمت خودروهای جدید باید به شکل ثابت تعیین شود، چرا که مذاکرات برسر قیمت در فضای دیجیتال دشوار خواهد بود.
به علاوه بامو نیازمند کمک آدوب است تا اپلیکیشنهای پیشرفتهتری را برای خرید خودروهای متناسب با سلایق مشتریان ایجاد کند.
منبع: فوربز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان