به گزارش خودروپرس، پایگاه اتوموتیو نیوز در گزارشی اعلام کرد عزم اولیه برای تحقق این هدف از همکاری بین هوندا و جنرال موتورز نشأت خواهد گرفت.
«شینجی آیوما» مدیر ارشد استراژی برقیسازی هوندا گفت این شرکت قصد دارد خودروهای برقی جدید را در نیمه دوم سال 2025 یا اوایل سال 2026 در بازار آمریکای شمالی معرفی کند.
براساس این گزارش هوندا میخواهد 40 تا 50 درصد از تولید خود در بازارهای مذکور را به خودروهای برقی اختصاص دهد.
آیوما گفت: "این همسو با اهداف کربن خنثی ما تا سال 2050 و همچنین ناشی از مقررات آمریکاست. اما وضعیت ممکن است بسته به تغییرات در دولت آمریکا تغییر کند.
این گزارش میافزاید هوندا تصمیم دارد تا سه پلتفرم اختصاصی جدید برای خودروهای برقی را نیز با مشارکت جنرال موتورز توسعه دهد.
این شرکت با هدف تقویت جایگاه خود در آمریکا قصد دارد تا یک مدل الکتریکی فول سایز مبتنی بر پلتفرم جدید را در سال 2026 به این بازار عرضه کند.
هوندا و جنرال موتورز همچنین مشترکاً تصمیم دارند تا «خودروهای برقی مقرون به صرفه» را برای بازارهای جهانی نیز آماده کنند اما هنوز جزئیات زیادی در این خصوص اعلام نشده است.
جنرال موتورز پیشتر اعلام کرد که از سال 2024 دو شاسی بلند برقی را با همکاری هوندا در آمریکای شمالی تولید و عرضه خواهد کرد. این خودروها براساس کادیلاک لیریک خواهند بود.
دو شرکت همچنین مشغول مذاکره برای توسعه همکاریها در زمینه باتریهای حالت جامد خودرو برقی هستند. این دو قبلاً در زمینه ساخت باتریهای هیدروژنی نیز همکاری کردهاند.
به علاوه هوندا یکی از سرمایهگذاران در استارتاپ خودروهای خودران جنرال موتورز با عنوان کروز است.
منبع: اتوموتیو نیوز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان