به گزارش خودروپرس، این خودروساز از دادهها و اطلاعات رانندگی مشتریان برای توسعه قابلیتهای خودرو از جمله نسل آینده دستیار راننده و رانندگی خودران استفاده میکند.
«کریستوف فاگزشولنگر» مدیر پروژه بامو سری 7 اذعان کرد که این شرکت طی سه سال گذشته دادههای مشتریان را جمعآوری کرده است.
به گفته وی، با کسب اجازه قبلی از راننده، خودروهای بامو بستههای داده را جهت استفاده بعدی به مونیخ ارسال میکنند.
نحوه کار به این صورت است که خودرو دادهها را ذخیره کرده و سپس آنها از طریق یک اتصال موبایل ایمن اما ساده به مراکز بامو ارسال میشوند.
به گفته فاگزشولنگر، تقریباً از هر پنج مالک بامو، چهار نفر به ارسال دادههای رانندگی به شرکت برای اهداف فوقالذکر رضایت دادهاند.
این خودروساز تاکنون دادههای مربوط به 1.2 میلیارد کیلومتر رانندگی مشتریان در دنیای واقعی را جمعآوری کرده و قصد دارد تا انتهای سال این رقم را به بیش از 2 میلیارد کیلومتر برساند.
فاگزشولنگر اظهار داشت: "ما تنها این کار را با کسب اجازه از هر مشتری انجام میدهیم و تقریباً 80 درصد مشتریان با این کار موافق هستند. این دادهها به ما نشان میدهد که سیستم کروز فعال در کجا فعال شده یا کنترل لاین چطور استفاده شده، آیا استهلاک سیستمها وجود دارد و آیا مشتری از استفاده آن راضی است؟"
برای مثال یکی از کشفیات بامو با استفاده از دادههای فوق این است که 60 درصد مشتریان با نسخه حرفهای مسیریابی از کنترل کروز فعال استفاده میکنند. اما تنها 36 درصد از آنها از دستیار فرمان و عملکردهای حفظ حرکت در لاین بهره میگیرند.
منبع: CarSales
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان