Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

افشای جزئیات سیستم عامل اختصاصی خودرو اپل

شنبه | ۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۱۳:۵۳ | کد خبر: CP- ۱۹۲۶۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
طبق یک گزارش جدید اپل در حال کار بر روی یک سیستم عامل اختصاصی (OS) برای اتومبیل خودران احتمالی خود است.

به گزارش خودروپرس، جدیدترین گزارش پایگاه «Digitimes» حاکی است که اپل قصد دارد همچون تسلا از یک سیستم عامل اختصاصی، یکپارچه و مرکزی برای خودروی احتمالی آینده خود استفاده کند.

این سیستم عامل که ظاهراً «carOS» نام دارد، کاملاً مشابه با سیستمی است که پیشتر در خودروهای تسلا برای کنترل عملکردهای رانندگی و همچنین اطلاعات سرگرمی استفاده شده است.

البته سیستم عامل carOS چیزی فراتر از نسخه توسعه‌یافته «کار پلی» اپل خواهد بود و احتمالاً برای کنترل همه جنبه‌های خودرو استفاده خواهد شد.

به عبارت ساده‌تر عملکرد OS در خودروی احتمالی اپل از قابلیت‌هایی چون کنترل لاین رانندگی و ایمنی عابران پیاده گرفته تا سیستم تهویه هوای مطبوع، ناوبری و ... را دربرخواهد گرفت.

طبق گزارش‌های گذشته پروژه «خودرو اپل» در سال 2014 تصویب شد و از آن زمان گزارش‌های متعددی درباره ویژگی‌ها و چارچوب زمانی راه‌اندازی این پروژه منتشر شده است.

اما اغلب این گزارش‌ها حول جزئیات سخت‌افزاری بوده و در نتیجه این برای نخستین بار است که اطلاعاتی درباره سیستم عامل carOS اپل منتشر می‌شود.

لازم به ذکر است که سیستم عامل خودروهای تسلا یک نسخه سفارشی از «Linux Ubuntu» بوده و کاملاً توسط این شرکت خودروساز ساخته نشده است.

پایگاه Digitimes همچنین مدعی شده که یک شرکت کره‌ای به اپل برای ساخت یک حسگر خودران که احتمالاً بخشی از «واحد کنترل دامنه» (DCU) خواهد بود، کمک خواهد کرد.

DCU یک واحد اختصاصی است که بخش‌های مورد نیاز اتوماسیون خودرو از جمله پردازش داده‌های ارائه شده توسط حسگرها را مدیریت می‌کند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که مینگ چی کو تحلیل‌گر اپل ماه گذشته گفته بود که این شرکت قصد دارد محصول خود را در سال 2025 به تولید انبوه برساند.

از سال 2014 این پروژه موسوم به «پروژه تیتان» در اپل با موانع زیادی از جمله تغییرات مدیریتی مواجه شده است.

منبع: Digitimes

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افشای جزئیات سیستم عامل اختصاصی خودرو اپل

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است