Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

پرواز خودروهای پرنده هیوندای قبل از سال ۲۰۲۵

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ - ۱۱:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۹۲۴۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت هیوندای احتمالاً چند سال زودتر از پیش‌بینی قبلی خودروهای پرنده را وارد بازار خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، در حالی که پیشتر عنوان شده بود تاکسی های هوایی شهری هیوندای در سال 2028 در فرودگاه های بزرگ آمریکا بهره برداری خواهند شد، پیش بینی جدید از احتمال تحقق این رخداد قبل از سال 2025 حکایت دارد.

خوزه مونوز مدیرعامل هیوندای آمریکای شمالی مصاحبه ای به رویترز گفت که هیوندای از جدول زمانی که پیشتر برای عرضه خودروهای حمل و نقل هوایی شهری (UAMs) موسوم به «خودروهای پرنده» ترسیم کرده بود، جلوتر است.

به این ترتیب و با اعلام مونوز احتمال می رود خودروهای پرنده قبل از سال 2025 به بهره برداری برسند.

براساس این گزارش، هیوندای مشغول ساخت تاکسی های پرنده الکتریکی است که می توانند پنج تا شش نفر را از مراکز پرازدحام شهری به نقاط فرودگاهی منتقل کنند.

تاکسی های هوایی در اشکال و اندازه های مختلفی مطرح شده اند که در آنها موتورهای الکتریکی جایگزین موتورهای جت شده و هواپیماها دارای بال های چرخان و در برخی موارد روتور به جای پروانه ها هستند.

سایر خودروسازان از قبیل تویوتا، جنرال موتورز، دایملر و جیلی نیز به تنهایی یا با همکاری شرکت های نوپا در حال ساخت خودروهای پرنده هستند.

مونوز گفت: "ما این بازار را به عنوان یک فرصت رشد قابل قابل توجه تلقی می کنیم و از توسعه این فناوری «بسیار مطمئن» هستیم."

مؤسسه مورگان استنلی تخمین زده است که ارزش کل بازار حمل و نقل هوایی شهری تا سال 2040 به 1 تریلیون و تا سال 2050 به 9 تریلیون دلار خواهد رسید اما وجود موانع کوتاه مدت شامل مقررات و صدور مجوزهای ایمنی لازم می تواند از سرعت این رشد بکاهد.

در سال 2019، هیوندای متعهد شد تا سال 2025 حدود 1/5 میلیارد دلار در حوزه حمل و نقل هوایی شهری سرمایه گذاری کند.

در ماه می 2021 نیز این خودروساز کره ای اعلام کرد قصد دارد تا همان سال (2025) بالغ بر 7/4 میلیارد دلار برای تولید خودروهای الکتریکی، بروزرسانی کارخانه ها و افزایش سرمایه گذاری در راهکارهای حمل و نقل هوشمند شامل خودروهای پرنده در آمریکا هزینه کند.

موتوز خاطرنشان کرد از نظر هیوندای خودروهای پرنده نه تنها برای مشتریان مسکونی بلکه برای حمل و نقل محموله های بار نیز استفاده خواهند شد.

وی اضافه کرد هیوندای نمی خواهد خودروهای پرنده را صرفاً به عنوان یک محصول به فروش برساند، بلکه معتقد است که می تواند خدمات حول این خودروها را توسعه دهد.

هیوندای دارای یک «واحد حمل و نقل هوایی شهری» به ریاست جایوون شین، مهندس سابق ناسا در واشنگتن است.

گفتنی است در ماه ژانویه 2021 جنرال موتورز از نسخه مفهومی یک کادیلاک پرنده رونمایی کرد، اما گفت دست کم 9 سال زمان می برد تا خدمات تاکسی های پرنده به واقعیت تبدیل شوند.

منبع: رویترز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پرواز خودروهای پرنده هیوندای قبل از سال ۲۰۲۵

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است