Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در ماه مارس ثبت شد؛

صادرات تسلای چینی فقط ۶۰ دستگاه!

دوشنبه | ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۱۵:۲۵ | کد خبر: CP- ۱۹۲۴۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تسلا در ماه گذشته فقط 60 دستگاه از خودروهای تولیدی خود در کارخانه شانگهای چین را صادر کرد که پایین‌ترین رکورد این خودروساز محسوب می‌شود.

به گزارش خودروپرس، طبق آمار انجمن خودروهای سواری چین (PCA) تسلا در ماه مارس تنها 60 دستگاه از محصولات تولیدی خود در چین را صادر کرد که علت این امر تقاضای قوی بازار داخلی در طول این ماه بود.

به عبارت دیگر تسلا ماه گذشته در مجموع 65 هزار و 814 خودرو تولیدی کارخانه شانگهای را به فروش رساند که حجم عمده آن (65 هزار و 754 دستگاه) در بازار داخلی مصرف شد.

براین اساس تعداد کل خودروهای تمام برقی تسلا که در ماه مارس در بازار داخلی به فروش رسید، بالاترین آمار از ماه دسامبر تاکنون بوده و این به رغم توقف تولید شش روزه کارخانه به دلیل اختلالات زنجیره عرضه و مشکلات پاندمی بوده است.

با این حال ارقام آوریل (ماه جاری) به دقت رصد خواهد شد چرا که این خودروساز از 28 مارس تولیدات کارخانه شانگهای را به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید معلق کرده است.

طبق آمار PCA مجموع فروش خودروهای سواری در چین طی ماه مارس با کاهش 10.9 درصدی به 1.61 میلیون دستگاه رسید. در عین حال فروش ماهانه 25.3 درصد افزایش یافت در حالی که تحویل خودروهای با انرژی جدید با جهش 137.6 درصدی به 445 هزار دستگاه رسید.

براساس این گزارش سهم چین از بازار جهانی خودرو طی دو ماه نخست امسال به رکورد 36 درصد رسید.

علاوه بر تسلا سایر خودروسازان در این کشور نیز از تقاضای قوی محلی بهره‌مند شدند تا جایی که «بی‌وای‌دی» (BYD) بیش از 104 هزار دستگاه خودروی با انرژی جدید شامل خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی را به فروش رساند.

منبع: بلومبرگ

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

صادرات تسلای چینی فقط ۶۰ دستگاه!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است