Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
خبری که تکذیب شد؛

تولیدات تویوتا در انگلیس متوقف نمی‌شود

دوشنبه | ۱۴۰۱/۰۱/۱۵ - ۱۴:۴۴ | کد خبر: CP- ۱۹۱۹۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تویوتا در واکنش به گزارش اخیر ساندی تایمز اعلام کرد که به تولید خودرو در انگلیس ادامه خواهد داد.

به گزارش خودروپرس، روزنامه ساندی تایمز اخیراً مدعی شده بود که با توجه به طرح‌های دولت انگلیس برای حرکت پرشتاب به سمت خودروهای تمام الکتریکی ممکن است تویوتا ساخت خودرو در این کشور را متوقف کند.

اما تویوتا با ارسال یک بیانیه ایمیلی تأکید کرد که آماده است همگام با اهداف دولت انگلیس برای صنعت خودرو در زمینه فروش خودروهای با آلایندگی صفر گام بردارد.

این شرکت همچنین با تأکید بر نقش خودروهای هیبریدی برای دستیابی به اهداف دولت انگلیس اعلام کرد که تمرکز خود را بر روی تحقق یک آینده پایدار و بلندمدت در اروپا از جمله برای کارخانه‌های خود در بریتانیا قرار داده است.

ساندی تایمز در گزارش خود به «گرانت شاپز» وزیر حمل و نقل انگلیس هشدار داده بود که تویوتا شاید تولیدات در این کشور را متوقف کند.

تویوتا خاطرنشان کرد که در اهداف انگلیس برای حرکت به سمت آلایندگی صفر سهیم است: "ما همچنان قائل به نقش فناوری‌های مختلف در گذار به سمت آلایندگی صفر طبق اصل حمل و نقل برای همه هستیم – از جمله خودروهای هیبریدی که اکنون در انگلیس ساخته می‌شوند."

طبق گزارش روزنامه تایمز، دولت انگلیس اصرار دارد که خودروهای با آلایندگی صفر سهم فزاینده‌ای از فروش خودرو و ون‌های جدید را از سال 2024 تشکیل دهند.

تولیدکنندگان خودرو که این اهداف را برآورده نکنند با مجازات‌هایی روبرو خواهند شد. جزئیات این دستور هنوز اعلام نشده است.

تویوتا در ماه دسامبر اعلام کرد که آماده است تا از سال 2035 فقط خودروهای با آلایندگی صفر را در اروپا به فروش برساند. این شرکت همچنین هدف میان‌مدت خود را به گونه‌ای طراحی کرده تا انتهای دهه جاری دست کم نیمی از فروش خود را به این محصولات اختصاص دهد.

این خودروساز در سال 2017 از سرمایه‌گذاری بیش از 240 میلیون پوندی (315 میلیون دلار) در کارخانه خود در مرکز انگلیس برای تولید خودروهای کامپکت کرولا خبر داده بود. تویوتا همچنین دارای یک کارخانه ساخت موتور در شمال ولز است.

انگلیس قصد دارد فروش خودروهای جدید برپایه سوخت بنزین و گازوئیل را از سال 2030 ممنوع کند و اجازه فروش هیبریدی‌ها را تنها تا سال 2035 بدهد.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولیدات تویوتا در انگلیس متوقف نمی‌شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است