به گزارش خودروپرس، طبق مطالعه مؤسسه تحقیقاتی «Jato» سهم خودروهای الکتریکی از فروش بازار جهانی خودرو در سال گذشته میلادی به 6.2 درصد رشد یافت.
این در حالی است که در سال 2020 خودروهای الکتریکی 3.1 از درصد فروش جهانی بازار جهانی خودرو را به خود اختصاص داده بودند.
افزایش دو برابری سهم بازاری خودروهای الکتریکی به رشد محبوبیت این خودروهای با آلایندگی صفر در سراسر جهان نسبت داده میشود.
این گزارش میافزاید در سال 2021 بیش از 4.2 میلیون خودروی تمام برقی در سراسر جهان به فروش رسید.
نکته جالب اینجاست که خودروهای الکتریکی در سال 2019 فقط دارای سهم بازاری 1.9 درصد بودند و به این ترتیب تقاضا برای این خودروها از آن زمان شاهد رشد چشمگیری بوده است.
براساس این گزاش عواملی چون افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در کنار آلایندگی و کمک آنها به گرمایش جهانی و مقرون به صرفگی خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای موتور احتراق داخلی سبب رشد تقاضا و فروش این محصولات در سراسر جهان شده است.
کاهش قیمت خودروهای برقی و افزایش تعداد زیرساختهای شارژ همراه با سیاستهای مختلف دولتی جهت ترویج حمل و نقل برقی و فناوری تمام الکتریکی نیز در این رشد سهیم بوده است.
در عین حال تسلا خودروساز آمریکایی اعلام کرده که ماه گذشته بیش از 56 هزار خودروی الکتریکی ساخت چین را به فروش رسانده است.
همچنین این شرکت بیش از 33 هزار خودروی ساخت چین را به بازارهای خارجی صادر کرد.
تسلا که از سال 2019 سازنده سدان مدل 3 و مدل Y در کارخانانه شانگهای است در ماه ژانویه نزدیک 60 هزار دستگاه خودرو را در چین تولید کرد.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان