Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

دود بحران اوکراین در چشمان فولکس و ب‌ام‌و!

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۳:۵۱ | کد خبر: CP- ۱۹۰۷۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
حمله نظامی روسیه به اوکراین غول‌های خودروسازی آلمان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

به گزارش خودروپرس، فولکس‌واگن و ب‌ام‌و روز سه شنبه اعلام کردند که تولید برخی کارخانه‌های خود را به طور موقت متوقف می‌کنند، چرا که بحران اوکراین منجر به کمبود قطعات اصلی خودرو شده است.

یک سخنگوی گروه فولکس‌واگن در بیانیه‌ای گفت: "تهاجم روسیه به اوکراین، اوضاع را برای تأمین‌کنندگان ما که در اوکراین مستقر هستند سخت و دشوار کرده و منجر به کمبود برخی قطعات شده است."

برهمین اساس، تولید کارخانه مرکزی فولکس‌واگن در وولفسبورگ آلمان هفته آینده در نتیجه کمبود قطعات «محدود» خواهد شد.

در همین حال ب‌ام‌و نیز اعلام کرد که به دلیل مشکلات تأمین قطعات، وقفه‌هایی در تولید ایجاد خواهد شد هرچند این خودروساز لوکس اشاره نکرد که کدام کارخانه‌های آلمان از تولید بازخواهند ایستاد.

 براساس این گزارش تولید کارخانه‌های فولکس‌واگن در «Zwicjau» - بزرگ‌ترین سایت تولید خودروهای الکتریکی فولکس در شرق آلمان – بین روزهای دوشنبه تا پنج شنبه هفته جاری متوقف شده است.

همچنین کارخانه فولکس‌واگن در هانوفر و سایت‌های تولید قطعات آن نیز تحت تأثیر کمبودها قرار خواهند گرفت و به گفته این خودروساز، تغییرات بیشتر در تولید را نمی‌توان منتفی دانست.

کمبود قطعات ناشی از بحران اوکراین، تازه‌ترین آسیب جدی به خودروسازانی است که قبلاً مجبور شده‌اند با تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا و کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها طی ماه‌های اخیر دست و پنجه نرم کنند.

پیش از این کمبود تراشه که یک قطعه مهم و حیاتی در خودروهای سنتی و الکتریکی است منجر به تولید تولید تعدادی از کارخانه‌های خودروسازی آلمان شده است.

فولکس‌واگن روز گذشته اعلام کرد که تحویل خودروهای خود به فروشندگان در روسیه را «موقتاً» متوقف می‌کند، اما پس از مشخص شدن تأثیر تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا، این فروش را از سرخواهد گرفت.

ب‌ام‌و نیز به نوبه خود اعلام کرده که تولیدات داخلی در روسیه و صادرات به بازار این کشور را به دلیل «وضعیت ژئوپلتیکی حاضر» متوقف می‌کند.

منبع: AFP

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

دود بحران اوکراین در چشمان فولکس و ب‌ام‌و!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است