Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

کاربردهای تراشه در خودروها چیست؟

دوشنبه | ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۱۳:۰۹ | کد خبر: CP- ۱۸۸۹۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
لوازم ایمنی خودرو نظیر کیسه‌های هوا، کشنده‌های کمربند ایمنی، سیستم‌های ABS و تثبیت سرعت و حتی سیستم نجات e-Call با کمک تراشه‌ها کار می‌کنند.

به گزارش خودروپرس، تراشه‌های نیمه‌هادی به عضو مهمی از وسایل نقلیه امروزی تبدیل شده‌اند و در عملکردهای مختلف خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کمبود جهانی این تراشه‌ها بر تولید تقریباً همه خودروسازان سراسر جهان تأثیر گذاشته، چرا که مدل‌های مختلف و پیشرفته به این تراشه‌ها نیاز دارند.

اخیراً پادکستی توسط شرکت خودروسازی اشکودا نشان داد که همه OEMها یا تولیدکنندگان تجهیزات اصلی خودرو از تراشه‌های داخل خودرو بهره می‌گیرند و نحوه کمک‌های تراشه به خودروها نیز در این پادکست عنوان شد.

مارک جانچاک مدیر تولید اشکودا در این پادکست می‌گوید: "تراشه‌ها به طور کلی اشکال مختلفی دارند و این در مورد تراشه‌های مورد استفاده در خودروها نیز صادق است. آنها می‌توانند اجزای بسیار ساده‌ای حاوی فقط یک ترانزیستور باشند و در عین حال مدارهای مجمع پیچیده‌ با قابلیت کنترل یک سیستم پیجیده باشند."

امروزه تقریباً همه نوع تراشه در وسایل نقلیه یافت می‌شوند.

برای مثال تراشه‌ها را می‌توان در المان‌های نور LED خودروها پیدا کرد. هر دیود درون یک واحد نور LED یک تراشه است که نور ساطع می‌کند.

چراغ‌های جلوی LED به تنهایی صدها تراشه را در خودروهای امروزی شامل شده‌اند در حالی که تراشه‌های پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر بالغ بر چند ده تراشه هستند.

علاوه بر این، تراشه‌هایی که به مدیریت آلایندگی موتور یا مصرف برق از باتری یک خودرو الکتریکی کمک می‌کنند از جمله مهم‌ترین تراشه‌ها محسب می‌شوند.

یانچاک گف: "در واقع بدون تراشه، خودروهای امروزی هرگز به جایی نمی‌رسند. تراشه‌ها در سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه لسمی رادیویی یک خودرو و همچنین سیستم‌های تهویه مطبوع نیز استفاده می‌شوند."

در عین حال تراشه‌ها بخشی از الزامات ایمنی خودرو هستند چرا که لوازمی چون کیسه هوا، کشنده کمربند ایمنی، سیستم‌های ABS و تثبیت‌کننده سرعت و حتی سیستم نجات e-Call با کمک تراشه‌ها کار می‌کنند.

ذکر این نکته لازم است که تأکید زیادی بر اطمینان از ایمن بودن این سیستم‌ها وجود دارد. در حالی که برخی خرابی‌های سیستمی در تلفن‌های همراه و رایانه‌ها چیزی بیش از یک مسئله آزاردهنده نیست، اما در اتومبیل‌ها نباید به سادگی اجازه داد تا این قضایا اتفاق بیافتد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کاربردهای تراشه در خودروها چیست؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است