Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

رشد فروش اروپایی هیوندای و تویوتا با وجود بحران تراشه

سه شنبه | ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۱۲:۵۱ | کد خبر: CP- ۱۸۸۷۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
در حالی که کمبود تراشه فروش اروپایی شرکت‌های فولکس‌واگن، رنو و مرسدس در سال 2021 را با افت شدید مواجه کرد، هیوندای و تویوتا شاهد رونق فروش محصولات خود بودند.

به گزارش خودروپرس، طبق آمار گروه صنعتی «ACEA» فروش خودروهای سواری در اروپا طی سال 2021 با افت 1.5 درصدی نسبت به سال پیش از آن مواجه شد که کمبود تراشه‌های نیمه‌هادی و اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا از جمله دلایل این افت بوده است.

اما تویوتا و هیوندای از جمله شرکت‌هایی بودند که توانستند با پشت سر گذاشتن این بحران به دستاوردهای بزرگی در بازار خودروی اروپا برسند.

در عین حال شرکت‌هایی چون رنو، دایملر و فولکس واگن شاهد افت شدید فروش و سهم بازاری خود بودند.

در سال 2021 برند فولکس واگن همچنان برند شماره 1 در اروپا باقی ماند، اما فروش آن با 6.2 درصد کاهش به بیش از یک میلیون و 274 هزار دستگاه رسید.

پژو نیز با افت 2.3 درصدی آمار فروش 724 هزار دستگاه را ثبت کرد. این رقم تنها 12 هزار دستگاه بیشتر از تویوتای رده سومی بود که در سال 2020 در جایگاه ششم قرار گرفته بود.

شرکت‌های ب ام و (رشد 1 درصدی)، رنو (منفی 17 درصد)، مرسدس (منفی 13 درصد) ، آئودی (منفی 1 درصد)، اشکودا (منفی 9 درصد)، فورد (منفی 19 درصد) و هیوندای (مثبت 22 درصد) نیز در رتبه‌های چهارم تا دهم 10 برند پرفروش در اروپا قرار گرفتند.

سال گذشته در مجموع حدود 11 میلیون و 774 هزار دستگه در اتحادیه اروپا، انگلیس و بازارهای EFTA به فروش رسید که 950 هزار دستگاه آن متعلق به ماه دسامبر بود.

این بازار افت 25 درصدی را نسبت به فروش سال 2019 یعنی زمانی که بیش از 15 میلیون و 805 هزار خودروی سواری به فروش رفته بود، تجربه کرد. فروش سال 2020 نیز 24.3 درصد کمتر از سال 2019 بود.

منبع: اتوموتیو نیوز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رشد فروش اروپایی هیوندای و تویوتا با وجود بحران تراشه

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است